Bellona w 2001r.

Bellona w 2001r.

Dom wydawniczy Bellona to firma z ponad 80 letnią tradycją, specjalizująca się w wydawaniu literatury historycznej i wojskowej. Wydawnictwo ciągle poszukuje nowych obszarów i tematów dlatego w ich ofercie coraz więcej miejsca zajmuje książka ekonomiczna, popularno-naukowa i dziecięca, a także albumy i kalendarze.

Struktura tematyczna tytułów w 2001 r.:
literatura historyczna i wojskowa 85 tytuły
literatura dziecięco-młodzieżowa i edukacyjna 16 tytułów
literatura ekonomiczna 11
podręczniki szkolne i akademickie 18
albumy 12
publikacje multimedialne 5
kalendarze 24
owiectwo, surwiwal itp. 3
encyklopedoie, słowniki 7
inne 25

Zbigniew Czerwiński pytany o plany na bieżący rok mówi: „Przetrwać trudny okres na rynku książki, a jeżeli uda się nie pogorszyć podstawowych wskaźników – to będzie sukces.”

Łączny przychód wydawnictwa w 2001r. wzrósł o 12% i wyniósł 40,08 mln zł. Sprzedaż książek wzrosła o 2,5% do 27,45 mln zł.

Najlepiej sprzedające się tytuły w 2001 r. (bez klasycznych kalendarzy i podręczników): 
Zb. Poradnik codzienny, 373 500 egz.
Zb., Super Dziewczyna. Poradnik z kalendarium 92 680 egz.
Zb., Poradnik dla panów z kalendarium Adam 88 700 egz.
Zb., Sport Action. Poradnik z kalendarium dla chłopców 20 100 egz.
I. Iwaszko, Bądź piękna. Poradnik 14 300 egz.
Zb., Słownik Super Dziewczyny. 12 900 egz.
Adriański, Złota księga pieśni polskich (łącznie od 1998) 24 500 egz.
Kilkanaście tytułów dotyczących broni, sprzętu wojskowego oraz historii sprzedano w nakładach 7 ? 12 tys. egz.

Przychody ze sprzedaży książek 27 450 000 zł
Łączny przychód firmy 40 080 000 zł Kapitał zakładowy (fundusz przedsiębiorstwa) 5 800 000 zł Liczba wydanych tytułów: 204            
w tym m.in. wznowienia i dodruki 38 koedycje z innymi wydawcami 12 zlecenia 15 Nie uwzględniono pozycji wydanych dla serii Kanon na koniec wieku Liczba pierwszych wydań 166

Liczba sprzedanych egzemplarzy ok. 1 450 000   egz. Liczba osób zatrudnionych w firmie na koniec 2001 r 161 (łącznie z placówkami terenowymi) Wzrost zrost przychodów firmy (2000/2001) 11,8 % Wzrost przychodów ze sprzedaży książek 2,5 % Średnia cena detaliczna 33,50 zł/egz. średnia cena zbytu 18,42 zł/egz. Średni nakład 7745 egz. (bez kalendarzy          3250 egz.) Łączna objętość 1890 ark. wyd.

Bellona wydaje także:
tygodnik „Polska Zbrojna” – w nakładzie ok. 50 000 egz.
miesięcznik: „Mówią wieki” – w nakładzie ok. 15 000 egz. miesięcznik: „Żołnierz Polski” – w nakładzie ok. 50000 egz. miesięcznik: „Przegląd Obrony Cywilnej” – w nakładzie 5000 egz.
 7 innych pism branżowych (w nakładach od 800 do 5000 egz.)

Kategorie: Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.