Sklep internetowy Merlin.pl świętuje swoje 10. urodziny. Pionier polskiego e-commerce niezmiennie od lat znajduje się w czołówce e-sklepów. Jak firma zamierza utrzymać pozycję lidera na rynku?
Krótko o historii
Merlin.pl został oficjalnie otwarty 1 kwietnia 1999 roku. W ciągu 10 lat istnienia przekształcił się z niewielkiej, kilkuosobowej księgarni internetowej w największy wielobranżowy polski sklep internetowy. Dzisiaj w ofercie Merlin.pl znajdują się książki, filmy, muzyka, gry i programy komputerowe, zabawki, elektronika, kosmetyki oraz odzież i sprzęt sportowy. W 2008 r. sklep zwiększył swoje przychody o 20% w stosunku do poprzedniego roku i niezmiennie utrzymuje wysoką pozycję w czołówce polskich e-sklepów. Obecnie Merlin.pl to ponad 450 tys. produktów, ponad milion zarejestrowanych klientów i blisko 100 tysięcy wysyłanych paczek miesięcznie.
Przede wszystkim jakość
Jak wynika z raportu “E-commerce w Polsce” z dnia 23 lipca 2008 r., przygotowanego przez firmę badawczą Gemius SA, Merlin.pl jest najlepiej rozpoznawalnym sklepem internetowym w sieci. Od lat cieszy się opinią zaufanego i bezpiecznego sklepu. Wielokrotnie nagradzany za innowacyjność oraz jakość obsługi klienta, pozostaje liderem w swojej branży i wzorem prowadzenia e-biznesu.
Plany na przyszłość
Jakie cele stawia przed sobą firma? – Zależy nam przede wszystkim na umacnianiu pozycji w tradycyjnych dla nas branżach, jak ksiązki, film, muzyka i multimedia – odpowiada Prezes Merlin.pl, Anna Bogdańska. Merlin, wykorzystując dobrą znajomość marki i sympatię Klientów, zwiększa swój udział w rynku e-commerce poprzez wchodzenie w nowe branże. – Poszerzamy istniejącą ofertę sklepu oraz wprowadzamy nowe kategorie. Niedawno uruchomiliśmy dział, jakim jest Sport. Zależy nam na tym, aby Klienci mieli jak największy wybór i mogli kupić towary z szeroko rozumianych branż związanych z hobby i life style – dodaje Anna Bogdańska. Spółka rozwija również zaplecze logistyczne na potrzeby nowego asortymentu, realizuje projekty związane z podnoszeniem jakości obsługi i bezpieczeństwem transakcji oraz funkcjonalnością sklepu (w ubiegłym roku Merlin.pl zmienił swój layout).
A co z tortem?
A jak Merlin.pl świętuje swoje urodziny? Z okazji jubileuszu przygotował dla swoich Klientów wyjątkową promocję. W urodzinowej ofercie znalazło się ponad 250 tys. produktów nawet do 65% taniej!*
* Promocja trwa do 6 kwietnia 2009 r. lub do wyczerpania zapasów.
Artykuły powiązane:
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4
O autorze
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.