Empik podsumował ubiegły rok

Przegląd
- Typ: wyniki finansowe
- Marka: EMPiK
Grupa kapitałowa Empik w ub.r. zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 17,3% do 2,12 mld zł, 48% sprzedaży realizowana była przez internet.
Platforma subskrypcyjna Empik Go z ebookami, audiobookami i podcastami na koniec ub.r. przekroczyła poziom 300 tys. użytkowników. Po stronie kosztowej rozwój e-commerce widać m.in. we wzroście wydatków logistycznych ze 118,55 do 137,94 mln zł.
Grupa Wydawnicza Foksal, przy wzroście wpływów ze 119,93 do 135,03 mln zł (z czego te od klientów zewnętrznych zwiększyły się z 34,46 do 40,85 mln zł) poprawiła wynik EBITDA z 556 tys. zł straty do 9,92 mln zł zysku.
Na koniec ub.r. sieć stacjonarna firmy liczyła 326 placówek, w ciągu roku otworzono 21 salonów Empik i 11 Papiernik by Empik. Przychody ze sprzedaży w salonach stacjonarnych wyniosły w ub.r. 1,05 mld złotych. Z 47,05 do 49,03 mln zł. zwiększyły się pozapracownicze koszty utrzymania tych punktów .
Pion hurtowy grupy Empik, obejmujący m.in. dystrybutora książkowego Platon i prasowego Pol Perfect, osiągnął wzrost przychodów zewnętrznych z 201,66 do 228,47 mln zł i zysku EBITDA z 11,91 do 17,3 mln zł.
Wynik operacyjny firmy zwiększył się z 21,86 mln zł straty do 63,12 mln zł zysku. Rentowność grupy poprawił jeszcze spadek wydatków finansowych z 70,86 do 39,81 mln zł. Wynik netto poszedł w górę z 90,27 mln zł straty do 26,77 mln zł zysku. – W roku 2021 znacząco poprawiły się wyniki finansowe wszystkich spółek z Grupy, w tym również tych szczególnie mocno dotkniętych wpływem pandemii COVID-19 w 2020 (Grupa Wydawnicza Foksal, Going, Polperfect) – stwierdzono w sprawozdaniu.
źródło: www.wirtualnemedia.pl