E-handel: Konsumenci kupują najczęściej książki, płyty i filmy

E-handel: Konsumenci kupują najczęściej książki, płyty i filmy

Przegląd

Polskie e-sklepy sprzedają swoje produkty przede wszystkim na terenie naszego kraju. Jeśli już wysyłają je za granicę, to zazwyczaj do Czech, Finlandii i Szwecji – wynika z badania, jakie na zlecenie firmy home.pl wykonał ARC Rynek i Opinia.

Z badania agencji ARC Rynek i Opinia wynika, że Polacy najchętniej chcą kupować przez internet książki, płyty, filmy (72 proc.), artykuły sportowe i turystyczne, sprzęt komputerowy oraz elektroniczny (67 proc.), artykuły dziecięce, zabawki, gry komputerowe, kosmetyki, perfumy, wakacje, sprzęt RTV/AGD, usługi elektroniczne (np. e-booki, aplikacje) (po 61 proc.), samochody i części samochodowe, odzież, dodatki (po 56 proc.), materiały budowlane i wykończeniowe (50 proc.), obuwie (44 proc.), meble, elementy wystroju wnętrz, produkty spożywcze (po 33 proc.), produkty farmaceutyczne (22 proc.) oraz biżuteria (17 proc.).

Eksperci z portalu Interaktywnie.com w raporcie „E-commerce 2015” oszacowali, że w 2016 roku wartość polskiego rynku e-commerce może wynieść nawet 38 miliardów złotych, czyli o 9 miliardów więcej niż prognozy dotyczące roku 2015. Wedle różnych źródeł, wartość rynku w 2014 roku wahała się w przedziale między 27 a 27,5 mld zł.

 

za portalspozywczy.pl

Kategorie: Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.