Polacy nie czytają książek, ale drukarnie i tak zarabiają

Polacy nie czytają książek, ale drukarnie i tak zarabiają

Przegląd

Eksperci przewidują, że branża wciąż będzie się dynamicznie rozwijać – można przeczytać w raporcie „Rynek poligraficzny i opakowań w Polsce” IV Edycja, przygotowywanego przez KPMG we współpracy z Polskim Bractwem Kawalerów Gutenberga.
Branża w Polsce jest już warta 11,7 mld zł. Składa się na to praca 8,6 tys. przedsiębiorstw, zatrudniających ponad 46 tys. osób. Coraz większą część sprzedaży zapewniają rynki zagraniczne. W latach 2009-13 eksport produktów poligraficznych wzrósł o prawie o połowę. Motorem była sprzedaż etykiet i papierowych oraz kartonowych opakowań, których eksport skoczył w tym czasie aż o 68 proc. i wartościowo zbliża się do eksportu książek, gazet czy obrazków.Spośród 300 przebadanych przez KPMG przedsiębiorców co trzeci uważa sytuację za „dobrą” lub „bardzo dobrą” – rok temu sądził tak co piąty. Przeciwnego zdania jest dziś 22 proc. przedsiębiorców. Aż 60 proc. firm spodziewa się, że ten rok przyniesie im wzrost sprzedaży. (PAP)

Kategorie: Poligrafia

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.