Wiedza i Praktyka w 2013 roku
Przegląd
- Typ: Rynek Polski
- Marka: Wiedza i Praktyka
W lutym 2013 roku Wiedza i Praktyka zmieniła identyfikację wizualną. Nowy logotyp odzwierciedla podstawy, które identyfikują wydawnictwo – WIEDZĘ I PRAKTYKĘ. Autorem znaku jest najwybitniejszy polski żyjący artysta, uznany na świecie malarz i grafik – Wojciech Fangor (www.fangor.pl) . Wybór autora nie był przypadkowy, oficyna bowiem od lat angażuje się w działalność wspierającą kulturę, muzea i Filharmonię Narodową. Zmieniła się także witryna internetowa wydawcy oraz wszystkie elementy CI.
Zmiana logotypu wiązała się także z faktem, że dotychczasowy znak bezpośrednio kojarzył się z książką, a Wiedza i Praktyka rozwija obecnie także inne rodzaje aktywności, np.: aplikacje mobilne lub software as a service – TemiTime, kierując te produkty także do nowych grup klientów – tak zawodowych, jak pokoleniowych. Prezentacja nowego logotypu odbyła się lutym 2013 roku w Centrum Sztuki Fort Sokolnickiego.
1 października nastąpiła zmiana na stanowisku prezesa zarządu firmy. Po trzech latach zarządzania firmą przez Grzegorz Gizę, Rada Nadzorcza powołała na jego miejsce Michała Włodarczyka, wieloletniego prezesa m.in. wydawnictw WEKA i dr Joseph Raabe, prezesa regionu CEE grupy Klett.
W listopadzie odbyła się 10 jubileuszowa edycja „Ogólnopolskiego Forum Praktyków Kadry, Płace, HR”. W grudniu odbyła się premiera książki poświęconej pracy wybitnego prawnika prof. Tomasza Dybowskiego. Wśród gości byli m.in. sędziowie NSA, Trybunału Konstytucyjnego, przedstawiciele świata akademickiego i największych kancelarii prawnych.
Rok 2013 był dla Wiedzy i Praktyki przełomowy pod wieloma względami. Oficyna zakończyła rok z niewielkim zmniejszeniem przychodów w stosunku do 2012, ale rok zakończył się nowym porządkiem w portfolio tytułów i dostosowaniem oferty do aktualnych potrzeb Klientów. Pojawiły się także nowe tytuły, w tym nowość na rynku wydawnictw specjalistycznych – tygodnik biznesowo-prawny. Wydawca zapowiada odwrócenie trendu, umocnienie pozycji wśród nowych grup docelowych i wzrost przychodu w 2014 roku.
Najlepiej sprzedającymi się tytułami w roku ubiegłym były:
- Portal Finansowo-Księgowy – PortalFK.pl
- Serwis płatnika ZUS
- Prawo Pracy. Personel od A do Z
- Aktualności Kadrowe
- Ubezpieczenia społeczne w praktyce
W roku 2013 Wiedza i Praktyka zanotowała przychody ze sprzedaży książek na poziomie 63,50 mln zł, co daje 4,8% spadek w stosunku do roku 2012.
W roku ubiegłym Oficyna wydała 92 tytuły, w tym 15 nowości. Łącznie wydano 1 748 000 egz. książek.
Artykuły powiązane:
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4
O autorze
Artykuły powiązane
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.