Wiedza i Praktyka w 2013 roku

Wiedza i Praktyka w 2013 roku

Przegląd

Wydawnictwo Wiedza i Praktyka powstało w 1997 r., aby pomagać polskim przedsiębiorcom i ich pracownikom w skutecznym oraz efektywnym prowadzeniu działalności gospodarczej. Specjalizuje się w wydawaniu publikacji poradnikowych z zakresu rachunkowości, podatków, prawa pracy, ubezpieczeń społecznych, bhp, zarządzania, oświaty oraz zamówień publicznych. Publikacje mają format poradników wymiennokartkowych, magazynów, książek, portali specjalistycznych, newsletterów oraz e-booków.

W lutym 2013 roku Wiedza i Praktyka zmieniła identyfikację wizualną. Nowy logotyp odzwierciedla podstawy, które identyfikują wydawnictwo – WIEDZĘ I PRAKTYKĘ. Autorem znaku jest najwybitniejszy polski żyjący artysta, uznany na świecie malarz i grafik – Wojciech Fangor (www.fangor.pl) . Wybór autora nie był przypadkowy, oficyna bowiem od lat angażuje się w działalność wspierającą kulturę, muzea i Filharmonię Narodową. Zmieniła się także witryna internetowa wydawcy oraz wszystkie elementy CI.

Zmiana logotypu wiązała się także z faktem, że dotychczasowy znak bezpośrednio kojarzył się z książką, a Wiedza i Praktyka rozwija obecnie także inne rodzaje aktywności, np.: aplikacje mobilne lub software as a service – TemiTime, kierując te produkty także do nowych grup klientów – tak zawodowych, jak pokoleniowych. Prezentacja nowego logotypu odbyła się lutym 2013 roku w Centrum Sztuki Fort Sokolnickiego.

1 października nastąpiła zmiana na stanowisku prezesa zarządu firmy. Po trzech latach zarządzania firmą przez Grzegorz Gizę, Rada Nadzorcza powołała na jego miejsce Michała Włodarczyka, wieloletniego prezesa m.in. wydawnictw WEKA i dr Joseph Raabe, prezesa regionu CEE grupy Klett.
W listopadzie odbyła się 10 jubileuszowa edycja „Ogólnopolskiego Forum Praktyków Kadry, Płace, HR”. W grudniu odbyła się premiera książki poświęconej pracy wybitnego prawnika prof. Tomasza Dybowskiego. Wśród gości byli m.in. sędziowie NSA, Trybunału Konstytucyjnego, przedstawiciele świata akademickiego i największych kancelarii prawnych.

Rok 2013 był dla Wiedzy i Praktyki przełomowy pod wieloma względami.  Oficyna zakończyła rok z niewielkim zmniejszeniem przychodów w stosunku do 2012, ale rok zakończył się nowym porządkiem w  portfolio tytułów i dostosowaniem oferty do aktualnych potrzeb Klientów. Pojawiły się także nowe tytuły, w tym nowość na rynku wydawnictw specjalistycznych – tygodnik biznesowo-prawny. Wydawca zapowiada odwrócenie trendu, umocnienie pozycji wśród nowych grup docelowych i wzrost przychodu w 2014 roku.

Najlepiej sprzedającymi się tytułami w roku ubiegłym były:

  • Portal Finansowo-Księgowy – PortalFK.pl
  • Serwis płatnika ZUS
  • Prawo Pracy. Personel od A do Z
  • Aktualności Kadrowe
  • Ubezpieczenia społeczne w praktyce

W roku 2013 Wiedza i Praktyka zanotowała przychody ze sprzedaży książek na poziomie 63,50 mln zł, co daje 4,8% spadek w stosunku do roku 2012.

W roku ubiegłym Oficyna wydała 92 tytuły, w tym 15 nowości. Łącznie wydano 1 748 000 egz. książek.

 

Kategorie: Rynek Polski

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.