Grupa Wydawnicza Helion SA w 2008 roku

Grupa Wydawnicza Helion SA w 2008 roku
 
Grupa Wydawnicza Helion SA w 2008 roku

Jak zawsze… czyli w górę!

Do tego już nas Helion przyzwyczaił, dlatego nawet nie udajemy zaskoczonych. Wyniki gliwickiego wydawnictwa za ubiegły rok, tak jak przez ostatnich 17 lat działalności, poszybowały w górę!
To właśnie dzięki utrzymywaniu tych wzrostowych tendencji Grupa Wydawnicza Helion uznawana jest dziś za jedno z najdynamiczniej rozwijających się wydawnictw w Polsce. Nikogo nie zdziwi zatem informacja o tym, że w ubiegłym roku Grupa Wydawnicza Helion SA zwiększyła swoje przychody ze sprzedaży książek o 15%, osiągając tym samym przychód w wysokości 35,425 mln złotych! Warto podkreślić, że aż 6,98 mln z tej kwoty pochodzi ze sprzedaży we własnych księgarniach internetowych wydawnictwa.

Wyniki te potwierdzają także sukces w realizacji przyjętej strategii marketingowej i sprzedażowej dla marki Bezdroża. Wraz z nabyciem 85% udziałów w tym krakowskim wydawnictwie to właśnie wielkie wejście w sektor przewodników turystycznych stało się jednym z najważniejszych przedsięwzięć GW Helion w 2008 roku. I sądząc po liczbach – przedsięwzięciem udanym.
Helion SA od lat konsekwentnie prowadzi politykę rozwoju opartą na ekspansji w nowe sektory rynku książki i budowaniu dla każdego z nich dedykowanej, silnej marki. Obecnie GW Helion posiada osiem rozpoznawalnych marek i z powodzeniem działa nimi w siedmiu sektorach: Helion (książki informatyczne), Onepress (poradniki biznesowe), Sensus (poradniki psychologiczne), Bezdroża i Michelin (przewodniki turystyczne), Septem i Dla bystrzaków (literatura poradnikowa), Editio (książka literacka) oraz Helion Edukacja (podręczniki szkolne).

Na trudny dla wszystkich 2009 rok GW Helion SA jak zwykle wysoko postawiła sobie poprzeczkę i spodziewa się przychodu ze sprzedaży w wysokości 36,5 mln!

500

Tyle nowych tytułów wydała na świat GW Helion w 2008 roku! Ich łączny nakład to imponujące 1 260 000 egzemplarzy, co oznacza wzrost liczby sprzedanych egzemplarzy o ponad 14% w stosunku do roku poprzedniego.

Three, two, one…press.pl!

Ważnym wydarzeniem ubiegłego roku było przebudowanie drugiej pod względem wielkości po Helion.pl księgarni wydawnictwa, Onepress.pl, oferującej literaturę biznesową, oraz uruchomienie zupełnie nowej księgarni Septem.pl dla marki poradników.
Przebudowana w oparciu o wnikliwe badania użyteczności, odświeżona graficznie księgarnia Onepress.pl ruszyła we wrześniu i od razu spotkała się z pozytywnym przyjęciem Czytelników, a co szczęśliwie za tym idzie – ze wzrostem zamówień!
Ponadto w 2008 roku wydatnie usprawniono funkcjonowanie wszystkich księgarni internetowych dzięki wdrożeniu nowatorskiego systemu zakupów – Interkoszyka. Umożliwił on Klientom nie tylko swobodne przełączanie się pomiędzy pięcioma serwisami GW Helion i łatwe przeglądanie szerokiego spektrum tematycznego oferty wydawniczej, ale przede wszystkim dał możliwość wygodnego dokonywania zakupów za pośrednictwem jednego, zintegrowanego (Inter)koszyka.

Bestsellery Grupy Wydawniczej Helion SA w 2008 roku (bez podziału na marki)

1.    Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla szkoły podstawowej (Helion Edukacja)
2.    Sztuka Wojny. Wydanie II (Onepress)
3.    Informatyka Europejczyka. Podręcznik dla gimnazjum (Helion Edukacja)
4.    Podstawy obsługi komputera. Ilustrowany przewodnik. Wydanie II (Helion)
5.    Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. 195 ujęć Scotta Kelby’ego (Helion)
6.    Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Nowe ujęcia Scotta Kelby’ego (Helion)
7.    Klucz do sekretu. Przyciągnij do siebie wszystko, czego pragniesz (Onepress)
8.    Excel 2003 PL. Biblia (Helion)
9.    Windows Vista PL. Ilustrowany przewodnik (Helion)
10.    Kąpieliska termalne, mineralne i lecznicze. Słowacja, Węgry oraz Zakopane (wydanie I) (Bezdroża)
 

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.