Wydawnictwo Adam Marszałek – podsumowanie roku 2006

Wydawnictwo Adam Marszałek – podsumowanie roku 2006
Wydawnictwo Adam Marszałek zostało założone 9 października 1990 r. w Toruniu przez dra Adama Marszałka, który jest również jego prezesem.
Oficyna specjalizuje się w wydawaniu książek naukowych i popularnonaukowych (blisko 90 proc. oferty) przede wszystkim z zakresu: historii, ekonomii, pedagogiki, politologii, stosunków międzynarodowych oraz problemów bezpieczeństwa. 

Najważniejsze wydarzenie 2006 roku to zakup nowych, cyfrowych maszyn do Zakładu Poligraficznego nr 2, oraz wiążący się z tym wzrost jakości i szybkości wydawania książek.
Drugim ważnym elementem było stworzenie pod koniec 2006 roku w Pekinie chińskiej filii Wydawnictwa działającego pod nazwą Adam Marszałek Beijing Publishing Consulting Co.Ltd. Do pracy w Pekinie oddelegowanych zostało dwóch polskich pracowników.
Oficyna zapoczątkowała również wymianę międzynarodową, jej efektem będzie publikacja nowej serii wydawniczej pt. „Biblioteka Azji i Pacyfiku”.

 
 
 
Najlepiej sprzedającymi się tytułami w 2006 roku były:
  • E. Wejner „Wojsko i politycy bez retuszu”
  • B. Miśkiewicz (red.) „Praca doktorska na kierunkach historycznych”
  • S. Koziej „Między piekłem a rajem”
  • G. Ciechanowski, J. Sielski (red.) „Konflikty współczesnego świata”
  • K. Kowalczyk, W. Wróblewski (red.) „Oblicza współczesnego terroryzmu”
  • K. Kowalczyk, W. Wróblewski (red.) „Terroryzm – globalne wyzwanie”
  • J. Gajda, S. Juszczyk, B. Siemieniecki (red.) „Edukacja medialna”
  • S. Kawuka, J. Brągiel, A.W. Janke „Pedagogika rodziny. Obszary i panorama problematyki”
  • I. Bieniecki „Flotylla rzeczna Polskiej Marynarki Wojennej w Pińsku w latach 1925–1935”
  • R. Zięba (red.) „Wstęp do teorii polityki zagranicznej państwa”
  • J. Zając „Polityka zagraniczna USA po zimnej wojnie”
  • S. Kawula (red.) „Pedagogika społeczna Dokonania-aktualność-perspektywy”
  • J. Gajda „Antropologia kulturowa. Wprowadzenie do wiedzy o kulturze – część 1”
  • Juszczyk Stanisław, Polewczyk Irena (red.) „Dziecko w świecie wiedzy, informacji i komunikacji”
  • Liedl K., Marszałek-Kawa J., Dudarski Sz. (red.) „Polityczne metody zwalczania terroryzmu”
  • A. Rossa „Obrona powietrzna Polski w latach 1021-1939”

W 2006 roku Wydawnictwo Adam Marszałek zanotowało przychód ze sprzedaży książek wynoszący 8,4 mln zł, co daje 0,2% spadek w stosunku do roku 2005. Sprzedaż książek w księgarni internetowej oficyny www.marszalek.com.pl generuje ok. 17% obrotów.

 
 
 
W roku ubiegłym Oficyna wydała 370 tytułów, w tym aż 345 nowości. Łącznie wydrukowano 0,72 mln egz. książek, z czego sprzedano 0,71 mln egz. Daje to 20% wzrost w stosunku do roku poprzedniego.
 
Na koniec 2006 roku Wydawnictwo zatrudniało 34 osoby na pełen etat. Ze względu na rozwój i wzrost parku maszynowego w 2007 roku Oficyna planuje redukcję 3 etatów.
 
W 2007 roku Wydawnictwo Adam Marszałek planuje:
  • wydanie ok. 370 tytułów, w tym 320 nowości
  • rozbudowę swojego przedstawicielstwa w Pekinie oraz wydanie kilku publikacji poruszających problematykę azjatycką
  • unowocześnienie poligraficznej części firmy, poprawę jakości wydawanych książek oraz działania na rzecz zwiększenia sprzedaży i dystrybucji
Kategorie: Rynek Polski

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.