Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne realizują swoją nową strategię

Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne realizują swoją nową strategię
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne realizują swoją nową strategię

„Dziennikarstwo internetowe – nowe media czy nowa technologia mediów” to tytuł panelu dyskusyjnego zorganizowanego wspólnie przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne oraz Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne w czwartek 16 marca, podczas Targów Edukacja XXI.

Na spotkaniu zaprezentowano „Dziennikarstwo internetowe” Leszka Olszańskiego, pierwszą pozycję wydaną przez Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne sp. z o.o., nową spółkę-córkę w Grupie Wydawniczej WSiP.
 
Spotkanie było wyrazem wielu zmian które zaszły i dalej zachodzą w Wydawnictwach Szkolnych i Pedagogicznych na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy. WSiP znany jest na rynku jako lider na rynku wydawnictw edukacyjnych. Rocznie wydaje kilkaset tytułów, sprzedaje kilkanaście milionów książek. Wydawnictwo zmienia ten wizerunek – otwiera się na nowe pomysły, rozwija swoją ofertę tytułową. Nowa strategia firmy zakłada budowę Grupy Wydawniczej, która obok swojej podstawowej oferty, jaką są podręczniki dla szkół, obejmować będzie wiele tytułów o różnorodnej tematyce. Jednym z pierwszych kroków w tym kierunku jest rozpoczęcie działalności w segmencie ksiązki profesjonalnej i akademickiej i utworzenie Wydawnictw Akademickich i Profesjonalnych (WAiP).
 
WAiP publikować będzie książki dla doskonalących się zawodowo profesjonalistów, studentów i pracowników naukowych. W tym roku WAiP planują publikację 40 nowych tytułów. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne planują nie tylko rozwój własnych produktów, ale też przejęcia linii produktów i spółek. Obecnie WSiP negocjują przejęcie wydawnictwa, które osiąga kilka milionów przychodów rocznie.
 
Wydane przez WAiP „Dziennikarstwo internetowe” z serii „Edukacja medialna” jest pierwszą na polskim rynku książką zawierającą usystematyzowane informacje o zasadach redagowania serwisów informacyjnych w nowym medium jakim jest Internet. Edukacja medialna to seria publikacji skierowanych do profesjonalistów pracujących w mediach drukowanych i elektronicznych, studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej, nauk politycznych, kulturoznawstwa i socjologii oraz uczniów klas dziennikarskich
 
Dyskusja panelowa obejmowała zagadnienia poruszane w książce Leszka Olszańskiego. Wzięli udział prelegenci: Michał Bonarowski, dyrektor Serwisów Informacyjnych Onet.pl, prof. Wiesław Godzic – medioznawca, wykładowca w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej, Leszek Olszański, dziennikarz Gazety.pl, autor książki „Dziennikarstwo internetowe” oraz zaproszeni dziennikarze portali internetowych oraz redaktorzy gazet online. Strategię i zamierzenia wydawnicze WSiP i WAiP przedstawili Bogusław Dąbrowski, Prezes WSiP i Marek Rostocki, Prezes i Redaktor Naczelny WAiP.
Kategorie: Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.