TAiWPN Universitas – podsumowanie roku 2005

TAiWPN Universitas – podsumowanie roku 2005
Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITAS zostało założone w 1989 roku przez pracowników naukowych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Specjalizuje się w publikowaniu książek naukowych i popularnonaukowych z dziedziny humanistyki ze szczególnym uwzględnieniem: historii literatury, teorii literatury, nauki o języku, literatury pięknej, historii filozofii, socjologii, wydając rocznie około 140 tytułów. Ważnym elementem polityki wydawniczej wydawnictwa Universitas są także przekłady literatury naukowej i popularnonaukowej z języków: angielskiego, niemieckiego, francuskiego, hiszpańskiego, a także japońskiego.
 
 
 
W roku 2005 najlepiej sprzedającymi się tytułami były: 
  • Patrick de Rynck, Jak czytać malarstwo. Rozwiązywanie zagadek, rozumienie i smakowanie dzieł dawnych mistrzów
  • Lucio Russo, Zapomniana rewolucja. Grecka myśl naukowa a nauka nowoczesna
  • Barbara Skarga, Kwintet metafizyczny
  • Ian Buruma, Avishai Margalit, Okcydentalizm. Zachód w oczach wrogów
  • Marek Kucia, Auschwitz jako fakt społeczny
  • Paweł Dybel, Granice rozumienia i interpretacji, O hermeneutyce Hansa-Georga Gadamera
  • David Berlinski, O astrologii i sztuce przepowiadania. Tajemnice niebieskiego sklepienia
  • Dagmara Kowalewska-Gawełda, Harry i czary mary, czyli o wartościach edukacyjnych w cyklu powieści Harry Potter J.K. Rowling
  • Agata Jakubowska, Na marginesach lustra. Ciało kobiece w pracah polskich artystek
  • Franciszek Ziejka, Miasto poetów. Studia i szkice
 
TAiWPN Universitas zanotowało w 2005 roku przychody ze sprzedaży książek na poziomie 3,24 mln zł, co daje 8,7% wzrost w stosunku do roku 2004.
 
 
 
W 2005 roku na rynku, nakładem wydawnictwa Universitas, ukazały się 152 tytuły, w tym aż 100 nowości. Łączna sprzedaż wyniosła 145 022 egzemplarzy.
 
Oficyna prowadzi liczne akcje promocyjne swoich tytułów. Szczególna promocja towarzyszyła wydaniu książki Patricka de Ryncka, „Jak czytać malarstwo. Rozwiązywanie zagadek, rozumienie i smakowanie dzieł dawnych mistrzów”, kampania promocyjna była prowadzona we wszystkich mediach oraz m.in. w dużych sieciach księgarni typu EMPiK; poza tym wydaniu każdego bardziej znaczącego tytułu Universitas towarzyszyła duża kampania promocyjna. 
 
System dystrybucji Universitas: 
  • księgarnie
  • hurtownie specjalistyczne
  • księgarnia internetowa Universitas (www.universitas.com.pl); sprzedaż tą drogą generuje około 15% obrotów
  • przedstawiciele handlowi
 
W 2006 roku TAiWPN Universitas zamierza wydać około 150 tytułów. Wydawnictwo planuje kontynuować wydawanie najważniejszych serii wydawniczych; duży nacisk ma zostać położony na unowocześnienie serii „Język Polski dla Cudzoziemców”, a także na rozwój działu poświęconego historii sztuki.
 
Wydawnictwo Universitas zatrudnia obecnie 20 osób. 

Kategorie: Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.