Media Rodzina – podsumowanie roku 2005

Media Rodzina – podsumowanie roku 2005
Media Rodzina jest wydawcą książek dla dzieci i młodzieży, literatury o profilu psychologicznym, związanej z relacjami w rodzinie oraz uwalnianiem się z uzależnień. Zostało założone w 1992 roku przez Amerykanina szkocko-irlandzkiego pochodzenia, Roberta Gamble’a. Pierwszą publikacją była bestsellerowa już dziś książka Adele Faber i Elaine Mazlish pt. „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”. Dziś Media Rodzina ma w swoim dorobku przeszło 150 tytułów, a oprócz psychologiiw kręgu zainteresowań szczególne miejsce znalazły książki dla dzieci i młodzieży (seria „Harry Potter”, cykl „Opowieści z Narnii”, powieści Jacqueline Wilson, opowiadania o Panu Kuleczce, wiersze dla dzieci polskich poetów), a także literatura związana z Wielkopolską oraz seria małych poradników życia.
 
 
 
Wydawnictwo prowadzi księgarnię internetową, pełniącą przede wszystkim funkcje informacyjne. Sklep powstał w celu umożliwienia czytelnikom zakupu tytułów z różnych względów niedostępnych w księgarniach.
 
Najlepiej sprzedającymi się tytułami w 2005 roku były: 
  • „Opowiesci z Narnii” C.S. Lewisa
  • „Basnie” H.Ch. Andersena
  • „Harry Potter” (wszystkie tomy)
 
Przychody ze sprzedaży książek w 2005 roku wyniosły 8,6 mln zł i były o 169,8% niższe w stosunku do roku 2004. 
 
 
 
Media Rodzina wydała w roku ubiegłym 95 tytułów, w tym 40 nowości. W 2005 roku sprzedano 620 tys. egz. książek. Najbardziej dynamiczną sprzedaż wydawnictwo zanotowało w IV kwartale.
 
Premierą poszczególnych książek towarzyszyły liczne działania promocyjne. Premierze „Baśni” Andersena, wydanych w 200 rocznice urodzin pisarza, towarzyszyła wizyta duńskiego ilustratora tego wydania podczas krakowskich targów oraz spotkanie w szpitalu dziecięcym, do którego trafiło malowidło artysty.
 
W przypadku książki Kevina Brooksa „Martyn Pig” skierowanej do młodzieży wydawca zorganizował w największych miastach Polski akcje ‚vlepkowa’, podczas ktorej w gimnazjach rozdawano vlepki z cytatami z książki. Przygotowano też booklety z fragmentem powieści, które także trafiły do gimnazjalistów.
 
„Opowiadania dla dzieci” noblisty I.B. Singera były prezentowane przez grupę taetralną podczas targów i innych imprez książkowych. Wszystkim ważnym premierom towarzyszą konferencje prasowe w warszawie, na które zapraszane są najważniejsze media („Baśnie” Andersena czy „Opowieści z Narnii”).
 
Media Rodzina bierze udział w najróżniejszych targach w Polsce (rocznie to 6-7 impez targowych) oraz na targach książek we Frankfurcie, Bolonii i Londynie. 
 
W wydawnictwie zatrudnionych jest 15 osób.

 
Wydarzeniem roku 2006 jest wydanie szóstego tomu „Harry’ego Pottera”. Na wiosnę zostanie wydana 3-tomowa edycja „Baśni i opowiadań „H.Ch. Andersena przetłumaczonych bezpośrednio  z języka duńskiego. Wydarzeniu temu będzie towarzyszyła specjalna oprawa promocyjna. W zwiazku z 50. rocznicą Poznańskiego Czerwca wydawca przygotowuje publikację pt.: „’56: Poznań, Wrszawa, Budapeszt”. Celem strategicznym jest umocnienie pozycji wydawcy książek dla dzieci i młodzieży oraz książek z zakresu psychologii i wychowania.
 
W 2006 roku Media Rodzina planuje wydać 40 nowości. 

 

Kategorie: Rynek Polski

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.