Polskie Wydawnictwa Profesjonalne, grupa wydawnicza należąca do holenderskiego koncernu Wolters Kluwer, funkcjonuje na rynku od 1999 roku. Od początku działalności grupa odnotowuje stały wzrost obrotów.
O podsumowanie działalności PWP w roku 2004 zapytaliśmy Prezesa Firmy Pana Włodzimierza Albina.
O podsumowanie działalności PWP w roku 2004 zapytaliśmy Prezesa Firmy Pana Włodzimierza Albina.
Wirtualny Wydawca: Czym rok ubiegły różnił się od poprzednich w działalności Wydawnictwa?
Włodzimierz Albin, Prezes PWP: Zmieniła się struktura naszej sprzedaży. Sprzedaż książek z wymiennymi kartkami Domu Wydawniczego ABC spadła drastycznie. Mieliśmy jednak przygotowane juz produkty elektroniczne produkty wertykalne , które się dobrze sprzedają i z powodzeniem zastępują te produkty. Bardzo dobrze sprzedaje się także LEX – wszystkie jego nowe tytuły. To nasza flagowa marka. Weszliśmy z nową serią książek o nazwie „Meritum”. Jest to seria, która zawiera opisy instytucji prawnych i komentarze napisane w przystępnej i praktycznej formie. W założeniu ma ona zastąpić wymienne kartki. Są to książki aktualizowane. Ktoś kto kupuje książkę, dostaje później miesięczną aktualizację. W roku ubiegłym wydaliśmy „Podatki” i „Prawo pracy”. W tym roku doszła „Rachunkowość”, za chwilę ukaże się „Unia Europejska”. Książki z wymiennymi kartkami zastąpione zostały przez CD ROM-y. Obecnie 80% naszej sprzedaży to jest sprzedaż wyrobów elektronicznych LEX-a i ABC. Produkty papierowe to około 20% a to jest i tak 20 mln co plasuje nas w czołówce wydawnictw w Polsce.
WW: Czy klient dostaje aktualizację Meritum w formie elektronicznej?
WA: Co miesiąc w formie elektronicznej, raz na kwartał w formie „kartkowej”.
WW: Największe hity ubiegłego roku?
WA: Najlepiej sprzedającym się pod względem ilości produktem było „Vademecum Głównego Księgowego” ABC. Bardzo nowatorski produkt na CD ROMie, który ma cenną dla klientów możliwość, że mogą oni zadawać pytania, na które my odpowiadamy w ciągu 7 dni. Jest to więc nie tylko produkt informacyjny, ale także serwis usługowy. Publikujemy w nim odpowiedzi na aktualne problemy, które gnębią księgowych. Tych problemów mamy już ponad pięć tysięcy, ich liczba przyrasta bardzo szybko. Stanowi to dla nas pewien kłopot, ale z drugiej strony produkt sprzedaje się świetnie.
Jeżeli chodzi o rynek prawników to hitem było na pewno „Prawo europejskie” – moduł do LEXa. Sprzedaliśmy kilka tysięcy, a produkt ten podobnie jak „Vademecum” nie jest tani.
Jeżeli chodzi o rynek prawników to hitem było na pewno „Prawo europejskie” – moduł do LEXa. Sprzedaliśmy kilka tysięcy, a produkt ten podobnie jak „Vademecum” nie jest tani.
WW: Jaka jest cena?
WA: Aktualizacja roczna „Vademecum” kosztuje około 1400 PLN, a moduł „Prawa europejskiego” 990 PLN. Są to więc produkty drogie, którymi zastąpiliśmy książki, które kosztowały maksymalnie kilkaset złotych. Zmieniła się więc przez to trochę struktura klientów. Ale myślę, że dzięki temu jesteśmy bliżej prawdziwemu zapotrzebowaniu.
WW: PWP ma bardziej określoną grupę docelową. A jakie są plany Wydawnictwa na ten rok i najbliższe lata?
WA: To, w co wchodzi obecnie PWP intensywnie, to jest rynek narzędzi elektronicznych dla naszych klientów. Pierwszym takim produktem, z którym weszliśmy w 2003 roku to była „Kancelaria Notarialna” – to system elektroniczny organizacji pracy w kancelarii notarialnej z bazą klientów, raportowaniem .Jest to na pewno wiodący produkt na rynku jeśli nie jedyny. Sprzedaje się nam całkiem dobrze. A na początku maja weszliśmy na rynek z nowym produktem „Kancelaria Prawna”, organizującym pracę kancelarii prawników, zaawansowanym technologicznie.
WW: Opieracie się Państwo głównie na autorach polskich?
WA: Tak, są to autorzy polscy. Tłumaczymy także autorów obcych, w 99% jest to domena Oficyny Ekonomicznej z Krakowa. Są to książki dla praktyków. Aczkolwiek teraz Oficyna wchodzi bardziej intensywnie w rynek podręczników polskich.
WW: Dziękuję za rozmowę i życzę dalszych sukcesów.
Polskie Wydawnictwa Profesjonalne w roku 2004 wydały 413 tytułów w tym 258 nowości w łącznym nakładzie 371 175 egzemplarzy.
Przychody ze sprzedaży książek, CD i aktualizacji wzrosły o 9,2% i wyniosły 103,23 mln złotych. Przychody ogółem wyniosły 112,69 mln złotych
Kapitałe własne firmy wynosiły 28,96 mln złotych. Liczba zatrudnionych na koniec roku 2004 wynosiła 290 osób.
Ta strona jest dostępna tylko dla zalogowanych osób. Jeżeli masz konto, to się zaloguj, a w innym przypadku zarejestruj się.
Artykuły powiązane:
Kategorie:
Rynek Polski
Tagi:
Wolters Kluwer