Vivid.pl – największy konkurent Merlina

Vivid.pl – największy konkurent Merlina
WirtualnyWydawca: Kto jest założycielem i kiedy rozpoczął działalność sklep internetowy Vivid.pl?
 
Grzegorz Bielecki – Prezes Vivid.pl: Sklep internetowy vivid.pl założył w 1999 roku Marcin Bablok. Teraz możemy powiedzieć, że jest to jeden z najdłużej działających sklepów internetowych w Polsce. Z początku sklep oferował jedynie muzykę i w krótkim czasie zdobył rynek oferując oprócz oferty największych dystrybutorów również płyty dystrybuowane przez małe niezależne wytwórnie. Po przekształceniu firmy w spółkę akcyjną i pozyskaniu nowych inwestorów sklep poszerzał swoją ofertę o filmy, multimedia oraz książki. Ostatnim dodanym jest dział elektroniki oferujący akcesoria komputerowe, aparaty cyfrowe i odtwarzacze muzyki mp3.
 
WW: Obecnie Państwa sklep internetowy jest chyba największym konkurentem Merlina na rynku polskim?
 
GB: Rzeczywiście z rozmów z naszymi partnerami handlowymi wynika, że zajmujemy drugie miejsce w segmencie sprzedaży internetowej, co czyni nas najprawdopodobniej największym konkurentem sklepu Merlin. Daje nam to szczególną motywację do tego, aby to, czym się zajmujemy robić każdego dnia lepiej.
 
WW: Ile tytułów książkowych można znaleźć w ofercie Vivid.pl? Jakie wydawnictwa prezentują tu swoje publikacje?
 
GB: W chwili obecnej oferta książkowa liczy ponad 45 000 tytułów, można u nas znaleźć zarówno pozycje wydawane przez największe domy wydawnicze takie jak: Rebis, Muza, Zysk i S-ka jak również przez te znacznie mniejsze, warto tu wymienić choćby: Wydawnictwo Czarne, Pogranicze, Świat Literacki czy też Sic.
 
Obecnie odchodzimy od współpracy bezpośrednio z wydawnictwami na rzecz hurtowni, dzięki temu znacznie skrócony został czas realizacji zamówień składanych przez klientów. Teraz, kiedy firma została przeniesiona na ulicę Kolejową, która jest swoistym zagłębiem książkowym, książki są u nas już kilka godzin po złożeniu zamówienia.
 
WW: Co poza książkami sklep oferuje swoim klientom?
 
GB: Sklep jak już wspomniałem oprócz bogatej oferty książek oferuje swoim klientom bardzo szeroką gamę tytułów muzycznych, filmów na DVD i VHS, multimedia w tym gry na PC, PS2 oraz akcesoria komputerowe, aparaty cyfrowe i odtwarzacze mp3.
 
WW: Merlin na wieść o podpisaniu umowy Amazon.com z BookSurge, firma trudniącą się drukiem na żądanie, już planuje podobne działania. Jakieś plany w tym kierunku?
 
GB: W tej chwili nasze działają skupiają się na rozwijaniu istniejących działów oraz pracami nad nowym system. Nie wykluczam, że w przyszłości również podejmiemy podobne  działania.
 
WW: Wyniki za rok 2004.
 
GB: Rok 2004 przyniósł w stosunku do 2003 wzrost sprzedaży o 52%. W tym samym czasie pozyskaliśmy również o 30% więcej klientów niż w roku poprzednim. W 2004 roku najbardziej dynamicznie rosła sprzedaż filmów i książek. Liczymy, że rok 2005 będzie kolejnym rokiem wzrostu obrotów w naszym sklepie. Potwierdzają to pierwsze dane za I kwartał, które pokazują, że sprzedaż wzrosła o 85% w stosunku do tego samego okresu rok wcześniej.
 
WW: Plany na przyszłość.
 
GB: Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów w najbliższym czasie zamierzamy przeprowadzić szereg działań mających na celu skrócenie czasu realizacji składanych zamówień, zmienić funkcjonalność naszego serwisu oraz poprawić funkcjonowanie działu obsługi klienta.
 
WW: Dziękujemy za rozmowę.
 
 

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.