COPERNICUS – najmocniejsza marka w kartografii

COPERNICUS – najmocniejsza marka w kartografii
Zarząd PPWK S.A. informuje, że dnia 12. 05. 2005 r. otrzymał informację o przyznaniu ZŁOTEGO  godła  LAUR KONSUMENTA  2005 serii map i atlasów sygnowanej marką COPERNICUS. Laur przyznany został  w kategorii MAPY I ATLASY na podstawie wyników badań przeprowadzonych przez   Przegląd Gospodarczy Gazety Prawnej we współpracy z  Instytutem Gallupa w okresie od grudnia 2004 do  maja  2005 r.  Konkurs miał charakter sondażu opini nabywców i miał za zadanie wyłonić produkty i marki najlepiej postrzegane przez Polaków. Badania opini konsumentów prowadzone były cyklicznie poprzez ankietowanie bezpośrednie (face to face) oraz telefoniczne.
 
Markę COPERNICUS wprowadzono na rynek w roku 2001. Początkowo składała się z około 50 tytułów uszeregowanych w dwóch grupach tematycznych – plany i atlasy miast, mapy i atlasy samochodowe . W ciągu ostatnich 12 miesięcy wzbogaciła się  o  kolejne tytuły i nowe grupy tematyczne. Do końca 2005 r. seria COPERNICUS liczyć będzie ponad 250 tytułów uporządkowanych w  10  grupach tematycznych i wejdzie w segment map Premium (podwyższony standard edytorski).  Obecnie seria COPERNICUS obejmuje swoim zasięgiem ok. 500 miast oraz najatrakcyjniejsze pod względem turystycznym regiony Polski i Europy. COPERNICUS to najpełniejsza oferta kartograficzna na polskim rynku.
 
Wyniki rozpoznawalności i popularności potwierdzone są efektami sprzedaży w rachunku narastającym za ostatnie 12 miesięcy (01.04.2004 – do 30.04.2005), w tym czasie sprzedano łącznie 1.138.486 szt. map i atlasów z logo COPERNICUS, co oznacza wzrost o 64%. Trend wzrostowy trwa nieprzerwanie od czerwca 2004 r., jego dynamika nasila się i w kwietniu osiągnęła 8,34% miesięcznie.
 
Wg szacunków własnych udział marki COPERNICUS w rynku detalicznym przekroczył  25 %, strategia produktowa i dystrybucyjna zakłada osiągnięcie w roku 2006 40% czyli ok. 1,8 mln sprzedanych egzemplarzy.
 
Zarząd PPWK S.A. serdecznie dziękuje wszystkim współpracownikom za zaangażowanie w sprzedaż naszych produktów. ZŁOTY LAUR KONSUMENTA 2005 jest wspólnym sukcesem hurtowników, dystrybutorów, detalistów i wydawnictwa.

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.