Usunięto awarię systemu komputerowego Biblioteki Jagiellońskiej

Usunięto awarię systemu komputerowego Biblioteki Jagiellońskiej
Awaria systemu komputerowego w Bibliotece Jagiellońskiej miała miejsce 28 stycznia b.r. Przez trzy tygodnie nie działało wyszukiwanie,
zamawianie i rezerwacja książek z katalogu Komputerowego. Nie można było wypożyczyć
żadnej książki wydanej po 1990 roku w 32 instytutowych bibliotekach UJ.
 
Awaria bazy została natychmiast zgłoszona twórcy oprogramowania bibliotecznego
VTLS/Virtua i przedstawicielowi firmy udostępniającej oprogramowanie ORACLE. W celu usunięcia awarii informatycy BJ wraz z przedstawicielami zagranicznych
firm, których oprogramowania są przez BJ użytkowane pracowali przez cały czas
do późnych godzin. Przez długi okres czasu próbowano zdiagnozować przyczynę tak
poważnej awarii, niestety bez powodzenia.
 
Po trzech tygodniach zmagań, 17 lutego, praca Katalogu Komputerowego została wznowiona, poinformowała Wirtualnego Wydawcę
Krystyna Sanetra z BJ. Bardzo dużo czasu zajęło wpisanie do bazy stosu zwróconych książek. Czytelnikom,
którym termin zwrotu przypadł w okresie awarii system nie naliczy kar.
Kategorie: nowe technologie

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.