Helion SA – podsumowanie roku 2004

Helion SA – podsumowanie roku 2004

Przegląd

Gliwicka spółka Helion – największe w Polsce wydawnictwo działające na rynku literatury informatycznej
– w roku 2004 zwiększyło swoje przychody o 14%. Helion w 2004 roku osiągnął rekordowe
przychody w wysokości 19,24 mln zł, realizując ponad 111% założonego z początkiem
roku planu sprzedaży.
Przychody Helion S.A. w mln zł
Nakład książek sprzedanych przez Helion osiągnął w ubiegłym roku poziom 740 tys.
egzemplarzy. W odniesieniu do roku 2003 nakład książek zwiększył się o 8%. Czytelnicy
wydawnictwa od początku jego działalności kupili już ponad 3,4 mln egzemplarzy
jego publikacji.
Liczba sprzedanych egzemplarzy w tys.
W 2004 roku Helion wprowadził na rynek 317 nowości wydawniczych. W większości
były to książki informatyczne, które stanowiły prawie 86% wprowadzonych na rynek
tytułów. W 2004 roku Helion wydał także 44 poradniki biznesowe, publikowane w
imprincie Onepress.
Helion średnio wprowadza na rynek ok. 6 książek każdego tygodnia. Co trzecia
publikacja została napisana przez polskiego autora. Od początku działalności Helion
wydał ponad 1500 tytułów, a plany wydawnicze na rok 2005 zakładają publikację
kolejnych 400 książek. Na koniec 2004 roku oferta wydawnictwa sięgała 1000 tytułów.
Aktywność wydawnicza to efekt przyjętej strategii produktowej Helionu, która
zakłada, że wydawca książek informatycznych, by utrzymać dynamikę, a zarazem zaspokoić
potrzeby klientów, musi dorównywać kroku międzynarodowym przedsiębiorstwom branży
IT – najbardziej dynamicznie zmieniającej się branży na świecie.
Liczba wydanych nowości
Wśród najlepiej sprzedających się tytułów w roku 2004 znalazły się:

1) Sztuka wojny – 21 tys. egz.

2) BIOS. Leksykon kieszonkowy – 7,5 tys. egz.

3) ABC komputera. Wydanie IV – 6 tys. egz.

4) Windows XP PL. Kurs – 5,5 tys. egz.

5) ABC Sam składam komputer – 5,5 tys. egz.

Księgarnie internetowe helion.pl i onepress.pl
Również dla księgarń internetowych Helionu ubiegły rok był rekordowy. Za pośrednictwem
tego kanału Helion sprzedał książki o wartości 4,16 mln zł (18-procentowy wzrost
w stosunku do roku 2003). W 2004 roku księgarnie online zrealizowały blisko 55
000 indywidualnych zamówień.
Księgarnie helion.pl i onepress.pl są więc dla wydawnictwa nie tylko bardzo ważnym
kanałem promocyjnym, ale również kanałem dystrybucji generującym 22% obrotów firmy.
Sprzedaż w księgarniach helion.pl i onepress.pl w mln z

W tym roku księgarnia internetowa będzie aktywnie wspierać sprzedaż prowadzoną
na rynku tradycyjnym. Przez cały rok prowadzony będzie marketing bezpośredni.
Poprzez „newslettery”, a także mailingi elektroniczne informujące o nowościach
wydawniczych oraz o organizowanych promocjach, Helion będzie zachęcać do zakupu
swoich książek setki tysięcy użytkowników komputerów. Tylko w zeszłym roku strony
wydawnictwa odwiedziło 3,6 mln osób.

Kategorie: Rynek Polski
Tagi: Grupa Helion

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.