Axel Springer Polska rozpoczyna działalność na rynku książki

Axel Springer Polska rozpoczyna działalność na rynku książki
Udostępnij
Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Share on Google+0
Axel Springer to grupa medialna, która działa na terenie Polski od 1994 roku.
Jest równocześnie jednym z największych wydawców czasopism w Polsce.
 
Jutro tj. 8 października pojawi się pierwszy tytuł z serii: „Literatura w spódnicy”
– „Dzienni Bridget Jones” Helen Fielding.

Lista książek (cykl wydawniczy co dwa tyg. od 08.10.2004)wybrana przez Axel Springer
wraz z firmą BroadMind:

1. Helen Fielding Dziennik Bridget Jones

2. Candance Bushnell Seks w wielkim mieście

3. Tony Person Mężczyzna i chłopiec

4. Maria Nurowska Rosyjski kochanek

5. Joanna Chmielewska Książka ponikąd kucharska

6. Helen Fielding W pogoni za rozumem

7. Nicola Kraus Niania w Nowym Jorku

Książki będą wydawane na papierze wysokiej jakości w objętości 240-350 stron
i formacie 130×198 mm w cenie 9,90 zł za egzemplarz. Okładki kolekcji będą utrzymane
w jednej spójnej konwencji i kobiecych, pastelowych kolorach.

Małgorzata Bralska z Axel Springer:”sugerowana jest sprzedaż książki łącznie
z miesięcznikiem OLIVIA (w przypadku zakupu z miesięcznikiem Olivia cena ksiązki
9.90 plus cena okładkowa Olivii) , ale dopuszczalna jest również sprzedaż osobno.

Reklamę swojej akcji książkowej Axel Springer ma ograniczyć do własnych tytułów
takich jak „Newsweek Polska” , „Dziewczyna” oraz „Fakt”.

WW: W jaki sposób i gdzie można kupić Wasze książki?

MB: Książki można nabyć na kilka sposobów od 8 października:

– w punktach, w których dostępny jest miesięcznik Olivia (salony Empik, Inmedio,
Kolporter, Ruch oraz kioski)

– online wraz z miesięcznikiem Olivia: www.axelspringer.com.pl

– zamówić telefonicznie: 0 801 120 003 i (22) 608 40 02

– zamówić e-mailem: prenumerata@axelspringer.com.pl

Książki dostępne będą jedynie w kanałach prasowych, nie w księgarniach.

WW: Czy Axel Springer planuje rozszerzyć swoja działalność na rynku książki?

MB: Wydawca nie komentuje swoich planów wydawniczych.

Od Redakcji:
Niedawno pisaliśmy w Wirtualnym Wydawcy na temat dystrybutorów : „Kolportera”,
„Ruch-u” i „HDS-u” oraz ich inwestycji w rozwój punktów sprzedaży przystosowanych
do intensywniejszej sprzedaży książek. W przypadku, kiedy następny wydawca prasy
zaczyna ingerowac w rynek książki, informacje te nabierają obecnie innego znaczenia.
 
Pozostaje pytanie czy poprzez dodawanie tanich lub darmowych wydań książek do
gazet, rynek książki nie ulegnie destabilizacji, podobnie jak rynek muzyczny.
Wydawcy prasy nie będą się tym zbytnio przejmować, tanie i darmowe książki są
im potrzebne do podniesienia nakładów gazet. Zgodnie z zasadą „po nas już tylko
pustynia”.

 

 

 

Udostępnij
Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Share on Google+0
Kategorie: Literatura, Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.