Rok 2001 dla wydawnictwa Pascal

Rok 2001 dla wydawnictwa Pascal

Wydawnictwo Pascal istnieje na polskim rynku od 1991r. Specjalizuje się w wydawaniu przewodników turystycznych. Swój ilościowy udział w rynku firma szacuje na ponad 48%.

W 2001r. Pascal wydał 333 tytuły: 163 książki i 170 map i atlasów. 41 pozycji to były nowości. Łączny nakład publikacji wyniósł 983 852 egz. (książki – 639 978, kartografia – 343 874). Liczba sprzedanych egzemplarzy to 801 203 (książki – 546 546, kartografia 254 657). Struktura oferty w procentach przedstawia się następująco: przewodniki – 73%, kartografia – 27%.

Przychód ze sprzedaży książek (także publikacji elektronicznych i wymiennokartkowych) wyniósł w 2001 roku 19 723,0 tys. zł. Po wysokim, ponad 70 proc. wzroście sprzedaży w 2000r., w roku poprzednim nastąpił 7,2 proc. spadek.

 

Wydawnictwo Pascal jest częścią firmy Onet.pl S.A. Pełna nazwa firmy brzmi: Onet.pl Spółka Akcyjna w Krakowie, Oddział Wydawnictwo Pascal w Bielsku-Białej.

Aktualna oferta wydawnictwa zawiera ponad 120 przewodników wydanych w siedmiu seriach, 261 map i atlasów samochodowych, a także książki ilustrowane i atlasy geograficzne. Są wśród nich tłumaczone przewodniki turystyczne Rough Guide, Lonely Planet, Let’s Go i Gallimard, a także opracowania pisane specjalnie dla polskiego odbiorcy. Na początku 2000 roku Pascal stał się wyłącznym na polskim rynku dystrybutorem największego w Europie niemieckiego wydawnictwa kartograficznego – Mairs Geographischer Verlag. Kartograficzna oferta wydawnictwa wzbogaciła się o kolejne mapy w seriach Euro Cart, World Card, Marco Polo, Euro City, World City, Falk, (w sumie 250 map) oraz o atlasy samochodowe i geograficzne.

AK

     info z BA, badania czytelników
handel elektroniczny, Rynki zagraniczne , Rynek polski

 

 

Kategorie: Rynek w liczbach

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.