Grupa Wydawnicza Bertelsmann Media w 2001 roku

Grupa Wydawnicza Bertelsmann Media w 2001 roku

Po niezbyt udanym roku 2000, rok ubiegły przyniósł 14 proc. wzrost przychodów
ze sprzedaży książek w Grupie Wydawniczej Bertelsmann Media (obrót całkowity firmy
wyniósł 169 mln zł). Wydanych zostało 600 tytułów, w tym 400 nowości w łącznym
nakładzie 6,8 mln egz. Liczba sprzedanych egzemplarzy wyniosła 5,4 mln, w średniej
cenie zbytu – 26, 35 zł. 

Najlepiej sprzedającymi się książkami Grupy Wydawniczej Bertelsmann Media w ub.
roku były: 

D. Steel „Dom przy Hope Street” (wyd. Libros, GW BM) – 102 tys. egz. 

D. Perepeczko „Fascynacje kulinarne gwiazd” (Diogenes, GW BM) – 94  tys. egz.

J.Ch. Andersen „Baśnie” (Hubert, GW BM) – 92 tys. egz.

S. Fenton „Astrologia na co dzień” (Diogenes, GW BM) – 76 tys. egz.

A.S. Smith „100 najważniejszych książek świata” (Diogenes, GW BM) – 53 tys. egz.

 
Ważnym wydarzeniem dla wydawnictwa w tym roku będzie majowa wizyta w Polsce Carlosa
Fuentesa. Autor przyjedzie na Międzynarodowe Targi Książki w Warszawie promować
„Instynkt pięknej Inez”, nie wydaną dotąd w Polsce powieść. Ukaże się ona w serii
„Klasyka współczesności” (w tej samej serii w 2001 r. ukazała się ostatnia powieść
Fuentesa „Lata z Laura Diaz”).
 
We wrześniu do rąk czytelników trafią m.in.:

– pierwsza biografia znanego artysty „Janusz Gajos” autorstwa Elżbiety Baniewicz,
ale powstała przy współudziale aktora,

– najnowsza książka Aleksandra Sołżenicyna „Wpadło ziarno między żarna”,

– relacja jednego ze strażaków, którzy przeżyli akcję ratunkową w WTC 11 września
2001 r. – „Ostatni z żywych”.

 

 

 

Kategorie: Rynek Polski

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.