Pearson Education Polska w 2001 roku

Pearson Education Polska w 2001 roku
Ubiegły rok był jubileuszowy dla wydawnictwa Pearson Education w Polsce. Minęło
ponad 10 lat od momentu, kiedy została otwarta filia w Warszawie. 
 
Jednak nie był on pod każdym względem szczęśliwy. Pearson Education znalazło
się w grupie wydawców, którzy ucierpieli na zmianach zasad przeprowadzania egzaminów
dojrzałości. Wydali dwa tytuły przeznaczone wyłącznie do klas maturalnych:

– Nowa Matura z języka angielskiego, Repetytorium

– Nowa Matura z języka angielskiego, Testy

Do obydwu książek wydane zostały również kasety audio. Sprzedaż tych pozycji
spadła drastycznie wraz z ogłoszeniem wyników wyborów w 2001 roku.
 
W 2001 roku najlepiej sprzedawały się serie Snapshot (podręcznik do gimnazjum),
Go! for Poland (podręcznik do klas IV-VI szkoły podstawowej i Opportunities (podręcznik
do liceum).
Przychód wydawnictwa utrzymał się na poziomie z roku 2000 i wyniósł 36 mln zł. 

Spadła natomiast liczba sprzedanych egzemplarzy.

 
Pearson Education stanowi część koncernu Pearson plc – światowego potentata na
rynku edukacji, informacji i rozrywki. W jego skład wchodzą ponadto:

Penguin Group: jedno z największych wydawnictw anglojęzycznych,

Financial Times Group: dostawca ogólnoświatowych informacji ekonomicznych.

 

 

 

Kategorie: Rynek Polski

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.