Rynek podręczników akademickich ma swoje zasady

Rynek podręczników akademickich ma swoje zasady

Wartość rynku podręczników akademickich i materiałów pomocniczych w USA szacuje się na 6,8 mld dol. Sprzedaż poszczególnych tytułów na terenie kampusów zależy od wymagań stawianych przez nauczycieli akademickich na poszczególnych uczelniach. Rynek podręczników dzieli się na trzy segmenty: podręczniki nowe , używane i materiały do ćwiczeń. Procentowy udział w sprzedaży I szacunkowa wartość każdego z segmentów.

Nowe podręczniki

46.25%

$4.7 mld

Używane   podręczniki

18.82%

$1.9 mld

materiały do ćwiczeń.

 

  2.41%

$0.2 mld

Całkowita sprzedaż podręczników

67.48%

$6.8 mld

 

Sprzedaż ogółem w sklepie

100.00%

$10.126 mld

Około 63% sprzedawanych podręczników to książki nowe. O wyborze nowego podręcznika decyduje jego cena i dostępność. Często zakup używanego podręcznika nie opłaca się. 

Średnie ceny podręczników – nowych i używanych

 

Wiosna 1999

Jesień 1999

Wiosna 2000

Jesień 2000

Nowe
Używane

$ 63.70
$ 47.55

$ 66.20
$ 49.00

$ 68.15
$ 50.55

$ 66.08
$ 51.16

Przeciętna cena podręcznika w 1998 wynosiła $61.66, ( w 1997 $57.65). 

Co wpływa na cenę podręcznika? 

Rozłożenie kosztów wprowadzenia na rynek nowego podręcznika – ile centów z każdego dolara przeznacza się na poszczególne działania.

Koszty utrzymania sklepu

Personel

inne

 

11.5 centów

5,6 centów

Dochód sklepu

6.1 centów

W sumie

23.2 centów

 

Koszty transportu

1.4 centów

papier, druk

31.9 centów

marketing

15.2 centów

Dochód wydawcy

7.0 centów

Honorarium autora

11.4 centów

Pozostałe koszty wydawcy

9.9 centów

W sumie

75.4 centów

Kliknij na obrazek, żeby zobaczyć więcej (tekst w jęz. ang.)

W USA funkcjonuje około 5 012 sklepów studenckich i około 179 w Kanadzie. Większość z nich jest własnością uczelni. Te na terenie miasteczka należą czasami także do samorządów studenckich. Poza miasteczkiem są w większości prywatne. Prawie 40 % z nich osiąga roczną sprzedaż poniżej 500 tys. dol. Sklepy z przychodami od 0,5 mln dol do 3 mln dol. stanowią 47 %. Tylko 13% to sklepy z przychodami powyżej 3 mln dol.

W latach 1999-2000 studenci średnio wydawali w sklepach zaopatrujących ich w pomoce naukowe (na terenie miasteczka studenckiego i poza nim)  619 dol. (5 % mniej niż w latach poprzednich).

Przeciętna marża księgarska na rynku amerykańskim wynosi 40 proc. Rynek podręczników akademickich rządzi się własnymi prawami.

 

(more…)

Ta strona jest dostępna tylko dla zalogowanych osób. Jeżeli masz konto, to się zaloguj, a w innym przypadku zarejestruj się.

Logowanie użytkownika
 Remember Me  
Rejestracja nowego użytkownika
*Pole wymagane
Kategorie: Rynek w liczbach

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4

Ten wpis jest zabezpieczony hasłem. Wpisz hasło by zobaczyć komentarze.