Wartość rynku podręczników akademickich i materiałów pomocniczych w USA szacuje się na 6,8 mld dol. Sprzedaż poszczególnych tytułów na terenie kampusów zależy od wymagań stawianych przez nauczycieli akademickich na poszczególnych uczelniach. Rynek podręczników dzieli się na trzy segmenty: podręczniki nowe , używane i materiały do ćwiczeń. Procentowy udział w sprzedaży I szacunkowa wartość każdego z segmentów.
Nowe podręczniki
46.25%
$4.7 mld
Używane podręczniki
18.82%
$1.9 mld
materiały do ćwiczeń.
2.41%
$0.2 mld
Całkowita sprzedaż podręczników
67.48%
$6.8 mld
Sprzedaż ogółem w sklepie
100.00%
$10.126 mld
Około 63% sprzedawanych podręczników to książki nowe. O wyborze nowego podręcznika decyduje jego cena i dostępność. Często zakup używanego podręcznika nie opłaca się.
Średnie ceny podręczników – nowych i używanych
Wiosna 1999
Jesień 1999
Wiosna 2000
Jesień 2000
Nowe
Używane
$ 63.70
$ 47.55
$ 66.20
$ 49.00
$ 68.15
$ 50.55
$ 66.08
$ 51.16
Przeciętna cena podręcznika w 1998 wynosiła $61.66, ( w 1997 $57.65).
Co wpływa na cenę podręcznika?
Rozłożenie kosztów wprowadzenia na rynek nowego podręcznika – ile centów z każdego dolara przeznacza się na poszczególne działania.
Koszty utrzymania sklepu
Personel
inne
11.5 centów
5,6 centów
Dochód sklepu
6.1 centów
W sumie
23.2 centów
Koszty transportu
1.4 centów
papier, druk
31.9 centów
marketing
15.2 centów
Dochód wydawcy
7.0 centów
Honorarium autora
11.4 centów
Pozostałe koszty wydawcy
9.9 centów
W sumie
75.4 centów
Kliknij na obrazek, żeby zobaczyć więcej (tekst w jęz. ang.)
W USA funkcjonuje około 5 012 sklepów studenckich i około 179 w Kanadzie. Większość z nich jest własnością uczelni. Te na terenie miasteczka należą czasami także do samorządów studenckich. Poza miasteczkiem są w większości prywatne. Prawie 40 % z nich osiąga roczną sprzedaż poniżej 500 tys. dol. Sklepy z przychodami od 0,5 mln dol do 3 mln dol. stanowią 47 %. Tylko 13% to sklepy z przychodami powyżej 3 mln dol.
W latach 1999-2000 studenci średnio wydawali w sklepach zaopatrujących ich w pomoce naukowe (na terenie miasteczka studenckiego i poza nim) 619 dol. (5 % mniej niż w latach poprzednich).
Przeciętna marża księgarska na rynku amerykańskim wynosi 40 proc. Rynek podręczników akademickich rządzi się własnymi prawami.
Ta strona jest dostępna tylko dla zalogowanych osób. Jeżeli masz konto, to się zaloguj, a w innym przypadku zarejestruj się.
Artykuły powiązane:
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4