Z książką dziecięcą trzeba dotrzeć do dorosłych. Wydawnictwo Wilga

Z książką dziecięcą trzeba dotrzeć do dorosłych. Wydawnictwo Wilga

Konkurencja 

Wydawców książek dla dzieci jest wielu. Jednakże nie każdy, kto wydaje książki z tego samego (bądź podobnego) sektora jest konkurencją dla nas. Wydawnictwo WILGA wydaje książki – już na pierwszy rzut oka – inne. Różnią się pomysłem (na książkę) oraz jego realizacją. Nasze publikacje łączą w sobie wiele cech: zawsze uczą i bawią. Często są wzbogacane o dodatkowe elementy – zabawki edukacyjne ćwiczące sprawność manualną, moduły dźwiękowe, które rozbudzają wyobraźnię, elementy scenograficzne, maskotki, puzzle, które zachęcają dziecko do zabawy w grupie…

Segmenty

Książki dziecięce dzielimy na podsegmenty biorąc pod uwagę: 
a). WIEK: do 3 lat, powyżej 6 do 10 lat 
b). TEMATYKĘ: klasyka polska, klasyka światowa, edukacja "przedszkolna", gra, atlas 
c). SPOSÓB WYDANIA: tradycyjny (twardo/miękkostronicowy; z dodatkami/bez), boardbook (prosty, wykrojnik), box (box+), paddet

Rodzice jako grupa docelowa?

Bardzo często tak właśnie jest. Książki są produktami specyficznymi i rzadko które dziecko poświęca na nie swoje kieszonkowe. Poza tym, nasz ostateczny odbiorca jest zbyt młody, by samodzielnie dokonywać zakupu i decydować o swoim rozwoju…

Książki są dla dzieci, ale kupuje je osoba dorosła, dlatego promocja publikacji z tego sektora musi być skierowana do pośredniego i bezpośredniego odbiorcy. Należy tak prowadzić promocję, by to dziecko zauważyło książkę (przygotowywana jest przecież po to, by je uszczęśliwić) i przekonało rodzica do zakupu, lub odwrotnie: by zauważył książkę rodzic (musi ją przecież zaakceptować) i przekonał dziecko do korzystania z niej. Najczęściej staramy się wybierać taką drogę, która jednocześnie dotrze i do dziecka i do dorosłego. Chcemy, by dzieci jak najchętniej obcowały z książką, polubiły książki, a co za tym idzie – czytanie.

Reklama prasowa z pewnością będzie skuteczna, jeśli dobrze wybierzemy pismo (gazetę). Przy niektórych tytułach (skierowanych do "samodzielnego" odbiorcy) można ryzykować reklamę w prasie dziecięcej. W większości jednak należy pokazywać książki dorosłym, ponieważ to oni dokonują zakupu.

Budżet promocyjny ustala się w Wydawnictwie WILGA procentowo od obrotu, a nie od ceny detalicznej. Średnio jest to 5% od obrotu.

Dystrybucja

Klienci, kupujący książki dla dzieci, nie zwracają uwagi na nazwę wydawnictwa. Kupują książkę, która im odpowiada, nie rozróżniając wydawnictw. Dlatego też, nie pracujemy nad marką wydawcy literatury dziecięcej. Pracujemy nad publikacją. I to jest inne, w porównaniu z dystrybucją książek dla dorosłych, a w szczególności słowników.

 

Wydawnictwo drukuje swoje książki w Polsce, Hong-Kongu, Włoszech, Kanadzie i na Słowacji. Średnie nakłady wynoszą 10-15 tysięcy egz.

Kategorie: Rynek w liczbach

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.