Niebiańska sprzedaż

Niebiańska sprzedaż

Sprzedaż książek religijnych w USA przeżywa boom – w 2000 r. wzrosła o 4% w porównaniu
z rokiem poprzednim. Książki te wybijają się na tle pozostałej części branży,
która przeżywa spadek sprzedaży. I nic nie wskazuje, aby sytuacja ta miała ulec
zmianie.

Według Amerykańskiego Stowarzyszenia Wydawców Katolickich sprzedaż dewocjonaliów
stanowi 4 mld dolarów rocznie, w tym 1,7 mld dolarów stanowi sprzedaż książek
i Biblii. 

Wydawanie książek katolickich to dobry interes, ale ich autorzy  robią to częściej
z pobudek osobistych, niż ze względu na zysk. 

Tak jak i w Polsce, promocja książek katolickich odbywa się w dużym stopniu przy
okazji uroczystości kościelnych. Dużą rolę przypisuje się także Targom Książki
Katolickiej. 

Sprzedaż książek religijnych wzrasta wraz ze spadkiem liczby osób chodzących
do kościoła . 

Podczas gdy coraz mniej osób uczęszcza w USA do kościoła, książki dotykające
spraw duchowych znajdują się na górze list bestsellerów. Księgarnie oferują szeroki
wybór książek religijnych pozwalających Amerykanom na przeżywanie duchowości na
własny sposób. 

W USA popularna jest idea „brania” po trochu z każdej religii i w ten sposób
wielu Amerykanów wyznaje po trochu naukę Jana Pawła II,  Judaizm, Hinduizm i Buddyzm.
Potem mówią: to jest moja religia.

 

 


 

 

 

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.