Prognozy na XXI wiek
Przegląd
- Marka: Book Marketing Research
1. E-booki (jako książki w wersji elektronicznej) opanują rynek wydawniczy.
2. E-booki (jako hardware) prawdopodobnie będą ślepą uliczką (po co kupować e-booka jak mamy komputer?).
3. Dla miłośników wersji papierowej pozostaną tylko książki drukowane w technologii POD (Print On Demand) oraz książki w antykwariacie.
4. Książki papierowe z ubiegłego wieku będą lepszą inwestycją niż dzieła sztuki (proponujemy już wykupywać książki w antykwariatach, zwłaszcza te w twardej oprawie).
5. E-booki w połączeniu z POD zdominują system dystrybucji książek (książka będzie drukowana najbliżej miejsca zamówienia).
6. Księgarnie staną się klubami internetowymi (maszyna POD na zapleczu wydrukuje każdą książkę, jaką wybierzemy z Internetu).
7. Nie będzie podręczników szkolnych w wersji tradycyjnej (nauczyciele będą korzystać z programów nauczania w oparciu o wirtualne podręczniki dostępne w sieci), a ewentualna wersja papierowa podręcznika będzie wyglądała jak obecne partworki lub publikacje z wymiennymi kartkami.
8. Nie będzie wydawnictw w tradycyjnym znaczeniu (biuro, sekretariat, magazyn, redakcja), wszyscy będą pracować w domu, mieszkając głównie na wsi (w ten sposób zostanie spełniony odwieczny postulat “książka trafia pod strzechy”).
9. Główną pozycją w kalkulacji książki będzie opłata za system bezpieczeństwa chroniący przed piratami.
Jacek Włodarczyk
Ta strona jest dostępna tylko dla zalogowanych osób. Jeżeli masz konto, to się zaloguj, a w innym przypadku zarejestruj się.