Klub Książki Biznesu

Klub Książki Biznesu

Coraz częściej wydawcy publikujący książki z jednego obszaru tematycznego łączą swe siły w celu skuteczniejszego i tańszego dotarcia do klienta i prawdopodobnie takich inicjatyw będzie coraz więcej.

Tak jest w przypadku książki historycznej (Klub Militaria), katolickiej (Klub Książki Katolickiej, który powstał stosunkowo niedawno bo w styczniu tego roku) oraz książek specjalistycznych z dziedziny prawa, ekonomii, zarządzania i marketingu, które są promowane poprzez Klub Książki Biznesu.

O działalności Klubu Książki Biznesu opowiada Elżbieta Rybicka z Grupy Infor.

WWW: Wiadomo powszechnie, że Klub Książki Biznesu ma już za sobą kilka lat doświadczeń. Kiedy powstał i jaki był jego cel?

E.R.: Klub Książki Biznesu powstał w 1992 roku i miał za zadanie popularyzację książek z zakresu prawa i ekonomii. W miarę wzrostu zainteresowania publikacjami specjalistycznymi z tego zakresu i w odpowiedzi na postulaty odbiorców oferta została poszerzona o tematykę związaną z rachunkowością, bankowością, marketingiem i zarządzaniem. Do oferty Klubu wprowadzono również słowniki i poradniki.

Dla wielu potencjalnych odbiorców katalogi KKB są jedynym (głównym) źródłem informacji o nowościach wydawniczych związanych bezpośrednio z wykonywaną pracą. Jest to także jedyne i najkorzystniejsze źródło zaopatrzenia w publikacje specjalistyczne (ze względu na utrudniony, czy wręcz niemożliwy dostęp do księgarń specjalistycznych – dotyczy to w szczególności firm i specjalistów z małych miejscowości). Obecnie Klub jest obsługiwany przez ośmioosobowy zespół.

WWW: Jak często ukazuje się katalog i do jakiej grupy osób dociera?

E.R.: Katalog KKB ukazuje się cztery razy w roku (edycje: zima, wiosna, lato, jesień) w nakładzie 130 000 – 200 000 egz. (w zależności od edycji).

Aktualnie KKB liczy 21 000 stałych członków – tzn. takich, którzy zamawiają co najmniej 1 publikację z każdego katalogu.

WWW: Czy to znaczy, ze istnieje przymus zakupów, aby być zaliczonym w poczet członków Klubu?

E.R.: Członkiem Klubu automatycznie zostaje osoba (fizyczna lub prawna), która kupi co najmniej 1 książkę z aktualnej oferty. Członkostwo nie zobowiązuje do ciągłego zakupu (z każdej oferty), ani nie rodzi żadnych dodatkowych zobowiązań finansowych natomiast daje prawo do uczestnictwa we wszystkich promocjach Klubu. Regulamin KKB jest drukowany w każdym katalogu.

WWW: Jak duża jest Wasza oferta – czy jest zdominowana przez publikacje Inforu?

E.R.: Ilość książek w ofercie jest zmienna – z reguły jest to nie mniej niż 400 i nie więcej niż 500 tytułów. W każdym katalogu KKB 25% stanowią nowości wydawnicze.

Klub jest własnością spółki INFOR Klub Książki sp. z o.o. należącej do Grupy Wydawniczej INFOR. Natomiast w Klubie są do nabycia publikacje najważniejszych polskich oficyn wydawniczych (w każdym katalogu są prezentowane oferty co najmniej 50 największych wydawnictw).

WWW: Jak długo klient musi czekać na zamówioną książkę?

E.R.: Czas oczekiwania na przesyłkę jest nie dłuższy niż 7 dni (w wyjątkowych przypadkach dłużej, ale wówczas Klient jest informowany telefonicznie o przyczynach; np. o wyczerpaniu nakładu danej pozycji i jak długi będzie czas oczekiwania).

Jeśli Klientowi zależy na przesyłce ekspresowej, wówczas zamówione pozycje są wysyłane kurierem na koszt odbiorcy i docierają do zamawiającego w ciągu 48 godzin. Książki oferowane w KKB są sprzedawane w cenach detalicznych, tak jak w innych kanałach sprzedaży detalicznej.

Rozmawiała Katarzyna Głódkowska

 

Kategorie: Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.