Nowe plany dystrybucyjne Kolportera

Nowe plany dystrybucyjne Kolportera
W dystrybucji książek pojawił się strategiczny gracz z planem na 3000 nowych punktów sprzedaży w tym salonów multimedialnych.
 
WW: Słyszeliśmy, że Kolporter zamierza poszerzyć swoją działalność na dużą skalę, mam tu na myśli sieć salonów z prasą i książkami.
 
Maciej Topolski – Kolporter: Sieć saloników z prasą Kolportera to obecnie ponad 700 punktów na terenie całego kraju. Do końca roku będzie ich niewątpliwie 1000; docelowo liczba ta ma wynosić 3000. Rozwój sieci zależeć będzie od warunków rynkowych. Planujemy także otwarcie większych salonów multimedialnych z książkami, prasą, filmami, grami a także z artykułami papierniczymi. Pierwszy taki salon o powierzchni 600m2 zostanie uruchomiony już jesienią w Warszawie w jednym z centrów handlowych. Obecnie przeprowadzamy badania tej niszy rynkowej. Nie mówimy obszernie o naszych planach, po prostu badamy efektywność tego kanału rynkowego. Co dalej będzie zobaczymy. Nie możemy więc jeszcze ujawnić konkretnych planów na przyszły rok.
 
WW: Jakie były obroty Kolportera w zeszłym roku?
 
MT: W skali grupy jest to 850mln zł.
 
WW: Wasze punkty sprzedaży to głownie kioski i saloniki z prasą?
 
MT: Są dwie kategorie tych punktów. Pierwsza, to punkty prowadzące własną działalność gospodarczą, które są tylko obsługiwane przez nas i takich jest 24 tysiące. Tam Kolporter jest dostawcą. Są to kioski, sklepy, supermarkety, hipermarkety plus duże sieci handlowe, w których sprzedaje się prasa. Drugą kategorie stanowią saloniki prasowe, o których mówiliśmy. Właścicielem tej sieci jest jedna ze spółek grupy, która nazywa się Kolporter Saloniki Prasowe i ona właśnie będzie właścicielem tych salonów multimedialnych, o których mówimy.
 
WW: Jakie doświadczenia mieli Państwo w związku ze sprzedażą książek m.in. deAgostini, czy książek dodawanych do Gazety Wyborczej.
 
MT: Mogę powiedzieć tylko tyle, że niewątpliwie sprzedaż książek to bardzo ciekawa i perspektywiczna branża i z roku na rok zwiększa się nasz udział w tym rynku. Nie mówimy tu o konkretnych przypadkach konkretnych wydawców bo to jest po prostu objęte tajemnicą handlową.
 
WW: Zamierzacie poszerzać ofertę sprzedaży książek?
 
MT: Ona sukcesywnie się zwiększa w sprzedaży ogółem Kolportera, który jest dystrybutorem prasy i książek. Przychody z tej sprzedaży z roku na rok są coraz większe. Doświadczenia z tego rynku są bardzo zachęcające.
 
WW: Dziękuję za rozmowę.
 
Plany Kolportera związane z dystrybucją książek, mogą być kluczowe w planowaniu strategicznym wydawców na najbliższe lata.

 

Kategorie: Rynek Polski

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.