Weltbild na polskim rynku

Weltbild na polskim rynku

Na rynku sprzedaży wysyłkowej artykułów z branży medialnej (książki, kasety audio
i video, płyty CD) jesienią br. pojawi się konkurent dla
Świata Książki i Klubu Książki Księgarni Krajowej. Jest nim Bauer-Weltbild Media Sp. z o.o., którego udziałowcami są: Wydawnictwo H. Bauer (lider na rynku czasopism w Polsce)
oraz Grupa Wydawnicza Weltbild z Augsburga (największy niemiecki wydawca działający na rynku sprzedaży bezpośredniej).

Obecne na polskim rynku książki kluby wysyłkowe zwiększą na pewno swoją czujność
w związku z pojawieniem się nowej konkurencji, ale zdaniem Pawła Szweda, rzecznika
prasowego Świata Książki, w gorszej sytuacji jest Bauer-Weltbild Media sp. z o.o.,
ponieważ wchodzi na rynek w dużym stopniu zajęty. Paweł Szwed uważa, opierając
się na badaniach czytelników, że klientów można pozyskać jedynie bogactwem oferty
(w ostatnim katalogu Świat Książki oferował 320 tytułów, w pierwszym katalogu
Bauer-Weltbildu ma być ich około 200).

Świat Książki wydaje 5 katalogów rocznie oraz nakłada na klubowiczów obowiązek
zakupu przynajmniej 1 książki z katalogu. Nie przewiduje walczyć o czytelników
rozluźniając zasady lub zwiększając częstotliwość ukazywania się katalogów, gdyż
ich zdaniem nie wpływa to na liczbę klientów. Żadnych rewolucyjnych zmian w regulaminie
nie przewiduje także Dorota Malinowska z Klubu Książki Księgarni Krajowej. Liczy
na przywiązanie czytelników i uważa, że główna batalia będzie się toczyła na poziomie
merytorycznym.

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.