30 proc. rabatu – cenowa bitwa na książki w supermarketach

Przegląd

W ubiegłym roku, w gazetkach reklamowych sieci handlowych książki były promowane 5255 razy  – wynika z analiz instytutu badawczego ABR SESTA.

promocje książek w sieciach badanie wyborcza

Według ABR SESTA zakupy książek w markecie mają charakter impulsowy.  Przy czym część tych klientów, nigdy nie poszłaby po nie do księgarni. – Dla sieci oferta książkowa ma znaczenie wizerunkowe – ocenia Anna Ruman, wiceprezes ABR SESTA. – Dziesięć lat temu klienci raczej wstydzili się mówić, że kupują literaturę w sklepach wielkopowierzchniowych. Teraz już tak nie jest.

Dla małych księgarni groźniejsze niż dyskonty sprzedające książki okazyjnie są jednak hipermarkety, bo tam książki są w stałej ofercie. Klienci przyzwyczaili się więc, że znajdą tam nowości w dobrej cenie.

Dominujące jednostki handlowe prowadzą wyniszczającą rynek wojnę cenową. Najbardziej wartościowe, popularne tytuły i nowości wydawnicze sprzedawane są z wysokimi, bo 30-proc., rabatami. Księgarze indywidualni nie są w stanie uczestniczyć w takiej promocji – mówi cytowana w komunikacie prasowym dr Grażyna Szarszewska, dyrektor generalna Polskiej Izby Książki.

czytaj cały artykuł Piotra Miączyńskiego i Leszka Kostrzewskiego w wyborcza.biz

 

Kategorie: Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.