Jacy są polscy e-czytelnicy? Badanie Virtualo, Burdy Media oraz Allegro

Jacy są polscy e-czytelnicy? Badanie Virtualo, Burdy Media oraz Allegro

Przegląd

Większość e-czytelników stanowią mężczyźni (56%).
67% uczestników akcji „Czytnikoliczenie”, przeprowadzonej przez firmę Virtualo we współpracy z Burdą Media oraz Allegro, stanowiły osoby w wieku od 25 do 45 lat.44% osób, które wzięły udział w badaniu, było w przedziale wiekowym 25–35 lat, a 23% od 36 do 45 lat. W badanej próbie stosunkowo niedoreprezentowana pozostała grupa młodszych e-czytelników, w wieku od 19 do 24 lat.Uczestnicy „Czytnikoliczenia” przeczytali łącznie ponad 250 tys. książek cyfrowych. Średnio każdy z badanych przeczytał 50 e-booków na przestrzeni różnej liczby lat.2% osób rozpoczęło przygodę z e-czytaniem przed 2009 r., a 4% ankietowanych czyta na e-czytniku od 2010 r. Z kolei 10% ankietowanych zaczęło czytać e-booki w 2011 r., 29% w 2012, a 39% w 2013 r. Uczestnicy badania, którzy kupili czytnik w pierwszej połowie 2014 r., stanowili 16%.

Z uwzględnieniem upływu czasu i wielkości próby średnia ważona wyniosła 29,8 e-booków czytanych rocznie przez jednego e-czytelnika. Daje to wynik 2,5 książki na miesiąc. W badaniu czytelnictwa Biblioteki Narodowej kryterium dla czytelników rzeczywistych było 7 i więcej książek rocznie – tyle czyta 11% Polaków1.(czytaj więcej TUTAJ)

 

Kategorie: Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.