Pearson Central Europe w 2009 roku

Pearson Central Europe w 2009 roku
Wydawnictwo Pearson Education Polska (od stycznia 2010r. działające pod nową nazwą Pearson Central Europe), reprezentujące markę Pearson Longman jest częścią międzynarodowej grupy medialnej, będącej potentatem w dziedzinie informacji i edukacji.

Do Pearson Group należą między innymi:

  • Pearson Education – wiodący w świecie wydawca materiałów edukacyjnych, właściciel takich marek, jak Pearson Longman, Prentice Hall, Addison-Wesley, Allyn & Bacon, Benjamin Cummings, czy BBC Active;
  • The Penguin Group – jedno z największych wydawnictw anglojęzycznych, znane z takich marek, jak Penguin, Dorling Kindersley, Rough Guides, Puffin, czy Ladybird;
  • Financial Times Group

Podręczniki do nauki języka angielskiego i słowniki Pearson Longman obecne są w polskich szkołach od ponad 20 lat. Publikacje wydawnictwa powstają przy dużym udziale polskich nauczycieli. Każdy nowy kurs opracowywany jest przez polsko-brytyjski zespół autorów, a następnie pilotowany w polskich szkołach, aby jak najlepiej odpowiadać na potrzeby uczniów i być jak najlepiej dopasowanym do realiów polskiego systemu edukacji.

Od początku roku 2008 roku, wydawnictwo Pearson Central Europe reprezentuje interesy koncernu również na trzynastu rynkach Centralnej Europy i Republik Nadbałtyckich.

 
 
 
Do najważniejszych wydarzeń 2009 roku Pearson zalicza:
  • Przygotowanie i wprowadzenie na rynek kompletnej oferty podręczników do języka angielskiego dla szkół podstawowych i gimnazjów zgodnych z nową podstawą programową.
  • Przygotowanie pierwszej publikacji do nauki języka niemieckiego z logiem Pearson Longman. Matura podstawowa z języka niemieckiego. Podręcznik i repetytorium z testami ukazała się w styczniu 2010.
  • Publikacja podręczników i repetytoriów maturalnych na rynek węgierski (Longman Érettségi Aktivátor) i czeski (Longman Maturita Activator), które szybko stały się bestsellerami.
  • Wprowadzenie na rynek wielu nowych publikacji elektronicznych, w tym zeszytów ćwiczeń on-line do podręczników przeznaczonych dla wyższych uczelni oraz szkół językowych

Najlepiej sprzedającymi się tytułami w roku ubiegłym były:

  • English Adventure
  • New Friends
  • Sky/ Sky High
  • Exam Challenges
  • Matura Success
  • Longman Egzamin Gimnazjalny
  • Longman Matura Podstawowa
  • Słownik Współczesny

W 2009 roku Pearson Central Europe zanotował 5,4% wzrost przychodów ze sprzedaży książek, które wyniosły 82,94 mln zł.

W roku ubiegłym Oficyna wydała 148 nowości. Łącznie sprzedano ponad 4 mln egz. książek.

Kategorie: Edukacja, Rynek Polski

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.