Spadek obrotów Wydawnictwa KDC

Spadek obrotów Wydawnictwa KDC
Firma Bauer-Weltbild Media Sp. z o.o. istnieje na polskim rynku od 2000 r. Spółka wchodzi w skład koncernu medialnego Grupy Bauer. Do 2007 roku główną działalnością przedsiębiorstwa była sprzedaż wysyłkowa przez katalog „Klub dla Ciebie”, który obecnie jest jednym z największych klubów wysyłkowych w Polsce. Poza sklepem internetowym KDC.pl, spółka prowadzi działalność wydawniczą i rozwija sieć księgarń stacjonarnych, które funkcjonują w Lublinie, Opolu oraz Poznaniu.
 
Przypomnijmy, że na początku 2010 roku nastąpiły zmiany kierownicze w KDC. Nowym dyrektorem Wydawnictwa został Marcin Śnieć. Z kolei dyrektorem programowym pozostaje Andrzej Kaflik.

 
Najlepiej sprzedającymi się tytułami Wydawnictwa KDC w 2009 roku były:

  • Kuchnia polska – 24 103 egz.
  • Dekorowanie potraw – 18 105 egz.
  • Niech anioł będzie z tobą – 8 900 egz.
  • Wielka księga myśli polskiej – 8 308 egz.
  • Czarujący świat surówek – 7 819 egz.
  • Serwetki i serwetniki – 7 660 egz.
  • Poradnik leniwego ogrodnika – 7 018 egz.
  • Wielka księga dowcipów – 7 010 egz.
  • Wielki sennik – 6 694 egz.
  • Książka kucharska św. Hildegardy – 6 578 egz.

W 2009 roku Wydawnictwo KDC zanotowało przychody ze sprzedaży książek na poziomie około 12,4 mln zł*, co daje szacunkowy spadek w granicach 54% spadek w stosunku do roku 2008 (22,5 mln zł*). Wszystko wskazuje na to, że to już trzeci rok z rzędu tak znaczącego spadku obrotów wydawnictwa. Marcin Śnieć będzie miał trudne zadanie do wykonania, aby oficynie udało się wrócić do TOP 20 polskiego rynku wydawniczego.

 
 
W roku ubiegłym nakładem Wydawnictwa KDC ukazało się 230 tytułów, w tym 164 nowości.
Plany na 2010 rok obejmują wydanie 250 tytułów, w tym 175 nowości
 
* Dane szacunkowe Wirtualnego Wydawcy (wyliczenia na podstawie średniej ceny i liczby sprzedanych egzemplarzy książek)
 
Kategorie: Rynek Polski

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.