Gloria24.pl przejęła Prodoks

Gloria24.pl przejęła Prodoks
  
Prezes Roman Kluska, właściciel firmy Prodoks sprzedał część jej aktywów najpopularniejszej księgarni specjalizującej się w sprzedaży książek i artykułów religijnych Gloria24.pl. Gloria24.pl stała się właścicielem księgarni internetowej Prodoks.pl, nabyła też prawo do kontynuowania wydawania wysyłkowego katalogu książek i w działaniach sprzedażowych używania nazwy Prodoks – Promotor Dobrej Książki.

Założona w 2001 roku firma Romana Kluski do niedawna była największym detalicznym sprzedawcą książek religijnych w Polsce, osiągając roczne przychody nawet na poziomie kilkunastu milionów złotych. Prodoks przede wszystkim sprzedawał książki poprzez wysyłkowy katalog książek oraz księgarnię internetową. Mimo wysokich przychodów, w zeszłym roku prezes Kluska podjął decyzję o likwidacji firmy. Prowadzone od jesieni ubiegłego roku rozmowy z firmą Gloria24.pl doprowadziły do porozumienia, na mocy którego od stycznia 2008 roku księgarnia internetowa Prodoks.pl zmieniła właściciela i dołączyła do grupy sklepów Gloria24.pl. Równocześnie Gloria24.pl uzyskała prawo do wydawania wysyłkowego katalogu książek pod marką Prodoks.
Myślę, że jednym z powodów dla których pan Roman Kluska wybrał naszą ofertę było przekonanie, że jesteśmy bardzo dobrze przygotowani  organizacyjnie i mentalnie do kontynuacji misji jaką w założeniach miał Prodoks, a która jest bliska również naszym założeniom. Chodzi o promowanie i umożliwienie nabycia jak najszerszej grupie Polaków wartościowych publikacji, dla których nie zawsze właściciele księgarni tradycyjnych znajdują miejsce na półkach. To nie były rozmowy tylko biznesowe… – mówi Andrzej Sobczyk, współwłaściciel Gloria24.pl

Gloria24.pl to według statystyk Alexa.com najczęściej odwiedzana księgarnia religijna w Polsce. Nabycie domeny prodoks.pl zapewne umocni jej pozycję na tym rynku w Internecie, a budowa dodatkowego kanału sprzedaży książek na bazie największego katalogu wysyłkowego w tym segmencie sprawi, że ma szansę stać się największym detalicznym dystrybutorem książek religijnych w Polsce.
Strategia Gloria24.pl zakłada budowę grupy sklepów specjalizujących się w sprzedaży książek, muzyki, multimediów i innych artykułów związanych tematycznie z religią. Poszczególne sklepy różnią się ze względu na oczekiwania potencjalnych klientów. W skład grupy wchodzą obecnie: www.gloria24.pl , www.taniawysylka.pl , www.prodoks.pl , www.dobragaleria.pl .

Głównym członkiem grupy jest księgarnia internetowa www.gloria24.pl, która w założeniu jej twórców ma oferować maksymalnie szeroki wybór książek z tego segmentu rynku i szeroko prezentować oferowane produkty. Chcemy, by czytelnik szukający dowolnej pozycji książkowej z oferty wydawców katolickich wiedział, że znajdzie ją na www.gloria24.pl. Wielu klientów przychodzi do nas z już z góry zaplanowaną listą zakupów – mówi Mirosław Koza, menedżer handlowy. Prodoks.pl ma być sklepem ze znacznie mniejszą liczbą tytułów, starannie selekcjonowaną, gdzie pojawią się już tylko publikacje wskazane wspólnie przez redakcję i dział handlowy.

 
Prodoks.pl to sklep dla czytelnika, który niekoniecznie ma sprecyzowane plany zakupowe, ale nie chce też przedzierać się przez setki podstron. Umożliwimy mu bardzo przyjemne, proste zakupy i wybór z naszą rekomendacją. Jest to także sklep, gdzie nawet internauta, który na co dzień nie ma kontaktu z tego typu książką, może znaleźć coś interesującego dla siebie lub prezent dla swoich bliskich – dodaje Mirosław Koza. Dodatkowo w ofercie www.prodoks.pl znajdą się obok książek również  multimedia i biżuteria sakralna.

Rynek książek religijnych stanowi w Polsce bardzo znaczący segment całego rynku książki. Około 120 wydawców wydaje około 2500 tysiąca tytułów rocznie, zaś przychody wydawców tego segmentu oceniane są na blisko 150 milionów złotych rocznie.

Kategorie: Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.