Wprowadziliśmy na rynek nową serię przewodników Michelin – Zielony Przewodnik

Wprowadziliśmy na rynek nową serię przewodników Michelin – Zielony Przewodnik

Przegląd

Łukasz Dymanus (Wirtualny Wydawca): Niedawno skończył się kolejny, wakacyjny sezon przewodników turystycznych. Czy mogłabyś podsumować, ten niewątpliwie najważniejszy okres dla Bezdroży?Patrycja Babicka (Wydawnictwo Bezdroża): Miniony sezon uważam za udany – nie tylko jeśli chodzi o zainteresowanie naszymi książkami, ale także ze względu na to, że udało nam się zainicjować szereg niezwykle ważnych dla nas projektów. Wprowadziliśmy na rynek nową serię przewodników Michelin – Zielony Przewodnik. Uważam, że książki naszych francuskich partnerów doskonale zadomowiły się na polskim rynku, zwłaszcza, że jest tu spora konkurencja. Równie dobrym posunięciem było wprowadzenie tytułów komercyjnych Bezdroży w bogatej szacie graficznej, co pozwoliło nam zyskać nowego, masowego klienta. Niewątpliwym sukcesem jest także „wydanie” przewodnika po szlaku transsyberyjskim w postaci pierwszego na rynku e-przewodnika.
Jeśli chodzi o promocję, postawiliśmy w tym roku na Internet. Udało nam się rozpocząć długofalową współpracę z najważniejszymi portalami, serwisami turystycznymi, touroperatorami. Wśród naszych partnerów znajdują się już: wp.pl, interia.pl, easygo.pl. Wkrótce  do tej grupy dołączą kolejni. Ogromnym powodzeniem cieszyły się także eventy, które urozmaicały premiery niektórych naszych książek. Przykładem może być tutaj huczne pojawienie się „Wenecji” Michelin w krakowskich Empikach, gdzie do zakupu książki zachęcały klientów postacie wyjęte z weneckiego karnawału. Podobne akcje udało nam się zorganizować w gdańskich i gliwickich salonach Kolportera.
O naszej dobrej passie świadczy też fakt, że po raz trzeci z rzędu nasze wydawnictwo zostało nagrodzone Złotym Laurem Konsumenta – nagrodą przyznawaną przez czytelników Gazety Prawnej.
Mateusz Włodarczyk (Wirtualny Wydawca): Ile tytułów znalazło się w ofercie Wydawnictwa w tegorocznym sezonie wakacyjnym? Ile było wśród nich nowości?PB: W tegorocznym sezonie wakacyjnym w naszej ofercie znalazło się ponad 70 pozycji, z czego 12 to nowości. Są wśród nich tytuły Bezdroży i Michelina. Wśród nowości Bezdroży znaleźć można: Kąpieliska Węgier i Słowacji, Słowacja.1001 pomysłów, Beskidy, Sudety, Góry Fogaraskie (jedyny przewodnik po górach Rumunii na polskim rynku) oraz Polska dla żeglarzy.
Ponadto wydaliśmy sporo aktualizacji naszych przewodników w nowych, ujednoliconych okładkach.
W ofercie przewodników Michelin czytelnicy mogli znaleźć 4 nowe pozycje z serii Zielony przewodnik: Korsykę, Wielką Brytanię, Francję i Chorwację oraz Wenecję i Berlin (w serii Udany weekend).MW: Ile tytułów sprzedała oficyna w tym okresie. Jakie wygenerowała obroty z tej sprzedaży?

PB: Dzięki temu, że otworzyliśmy nowe kanały dystrybucji, udało nam się zwiększyć tegoroczny obrót, a także zebrać cenne doświadczenie, które z pewnością zaowocuje w przyszłości i pozwoli nam udoskonalić i dostosować ofertę do specyfiki poszczególnych sieci. Na chwilę obecną jesteśmy zadowoleni, ponieważ udaje nam się osiągać systematyczny i stabilny wzrost sprzedaży. Przewidywany wzrost obrotu w stosunku do roku poprzedniego powinien wynosić około 20 %.

ŁD: Jakie tytuły sprzedawały się najlepiej? Które kraje/regiony okazały się najbardziej popularne?

PB: Do najlepiej sprzedających się tegorocznych tytułów zaliczyć możemy: Krym. Półwysep rozmaitości (przypominam, że to już czwarte wydanie!), Kąpieliska Słowacji, Węgier i Zakopanego – jeden z naszych najpopularniejszych tytułów komercyjnych, Bieszczady – zaktualizowana wersja; a także: Bułgaria. Pejzaż słońcem pisany, Chorwacja. Kraju lawendy i wina, Chorwacja. Zielony Przewodnik Michelin, Słowacja. 1001 pomysłów na weekend, Petersburg. Miasto białych nocy oraz
Gruzja i Armenia.MW: Wielkimi krokami zbliża się sezon zimowy. Co w tym roku przygotowaliście dla zapaleńców zimowych szaleństw?PB: Lada dzień w księgarniach ukaże się absolutna nowość Bezdroży – „Polska zimą. Przewodnik nie tylko dla narciarzy”. W przewodniku zaproponujemy szereg tradycyjnych i alternatywnych form spędzania czasu w miesiącach, w których temperatura spada poniżej zera. Chcemy zachęcić krajan, aby nie szukali słońca za górami, za lasami, tylko spróbowali odkryć uroki zimowej strony swojej ojczyzny. Okazuje się bowiem, że Polska ma tu sporo do zaoferowania. Zaprezentujemy w przewodniku największe polskie kurorty zimowe, wyciągi, trasy zjazdowe, najciekawsze górskie miejscowości wraz ze wszystkimi atrakcjami, jakie czekają tam na turystów. Mam nadzieję, że uda nam się przekonać naszych odbiorców, że POLSKA ZIMĄ jest najlepsza:).
To nie wszystko! Dla miłośników Słowacji przygotowaliśmy nową, uaktualnioną wersję przewodnika, który zdążył już zaskarbić sobie ogromne rzesze zadowolonych odbiorców. Mowa o przewodniku: „Słowacja zimą. Narty, kuchnia, kąpieliska”. Obie książki już na początku listopada będą dostępne w księgarniach.

MW: Coraz większym zainteresowaniem wśród czytelników cieszy się Księgarnia Podróżnicza Bezdroża.pl Jaki jest udział sprzedaży online w strukturze sprzedaży Oficyny?

PB: Rzeczywiście –  Księgarnia Podróżnicza bezdroza.pl przyciąga coraz większą liczbę klientów. Jest to pewnie zasługa po pierwsze: bogatej oferty – mamy w sklepie ponad 1600 tytułów polskich i zagranicznych wydawnictw turystycznych, setki map, poradniki, rozmówki, książki podróżnicze. Po drugie: coraz więcej osób zapisuje się do  Klubu Bezdrożnika, którego członkowie mogą brać udział w licznych konkursach i objęci są specjalnym programem promocyjnym.  Poza tym popularność księgarni można tłumaczyć także tym, że jesteśmy otwarci na współpracę z naszymi klientami – chętnie zamieszamy na stronie relacje z podróży, uwzględniamy uwagi naszych czytelników, przygotowując aktualizacje znanych i lubianych przez nich książek.
Trafność naszych działań poparta jest nieustannym wzrostem sprzedaży przewodników w Księgarni Podróżniczej – z roku na rok obserwujemy około 20% wzrost, co generuje około 15-18% sprzedaży całej oficyny.

  
Źródło: Bezdroża.pl


MW:
Stoimy przy stoisku Wydawnictwa Bezdroża na Targach Książki w Krakowie. Ciekawi nas skąd te tłumy uśmiechniętych i zafascynowanych czytelników. Czy w tym roku przygotowaliście dla gości jakieś specjalne atrakcje, który przyciągnęły do siebie tylu zainteresowanych odbiorców?

PB: Zawsze staramy się przygotowywać coś specjalnego. Konkursy z nagrodami to już właściwie nasza targowa tradycja. Bezdroża rok rocznie organizują na swoim stoisku losowanie książek, kursów językowych i sprzętu sportowego. Tak było i tym razem: uśmiechnięte Bezdrożaki w białych, puszystych czapach – zapowiadających nadejście zimy, zapraszały zwiedzających do wspólnej zabawy. Okazało się, że kolejny raz trafiliśmy w dziesiątkę – nasze książki bowiem nie tylko się rozdawały, ale także świetnie sprzedawały. Największym powodzeniem cieszyły się: Słowacja.1001 pomysłów, Czarnogóra, Beskidy (w pakiecie), Fotomapa Krakowa (unikatowy projekt mapy opartej na zdjęciu lotniczym), Jura Krakowsko – Częstochowska, Kąpieliska Węgier i Słowacji, Gruzja i Armenia, Bajkał i nasz hit tegoroczny- Szlak Transsyberyjski w postaci multimedialnej dostępnej na stronie www.e-przewodniki.pl lub też też druku na życzenie.

 

 
ŁD: Jak oceniacie organizację tegorocznej imprezy. Wiemy, że zmienił się komisarz Targów. Czy dostrzegacie w związku z tym jakieś zmiany?PB: Krakowskie Targi Książki to jedna z naszych ulubionych imprez. Zawsze chętnie bierzemy w nich udział i pewnie już tak zostanie. Nieczęsto zdarzają się bowiem chwile, kiedy w jednym miejscu możemy spotkać się nie tylko z przyjaciółmi z branży, ale także z stanąć twarzą w twarz z czytelnikami, wysłuchać ich sugestii, poznać oczekiwania i porozmawiać o książkach.
Najważniejsze są te spotkania. Ale i samej organizacji targów nie można niczego zarzucić. My jesteśmy zadowoleni ze współpracy.
 
WW: Dzięki za rozmowę. Do zobaczenia.
Kategorie: Rynek Polski, Wywiady

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.