Internet miażdży prasę

Internet miażdży prasę
Reklamodawcy wydają coraz więcej pieniędzy na kampanie w internecie. Media tradycyjne i sieć zaczynają się przenikać, jednak wkrótce te pierwsze zostaną wchłonięte przez sieć – czytamy w raporcie Money.pl. 
 
Gazety najpierw straciły czytelników, potem odsunęli się od nich reklamodawcy, następnie – inwestorzy. Teraz – jak pisze Bloomberg – szerokim łukiem omijają je również analitycy rynkowi i medioznawcy, uważając, że prasa to już przeżytek. Tak jest już w USA. 
 
Badania wskazują, że 24% osób w wieku 35-44 lata czytuje newsy online, podczas gdy newsów na papierze szuka zaledwie 19% spośród nich. Spośród osób w wieku 18-24 lata, 13% czytuje informacje dostępne online, ale już zaledwie 2% spośród nich jest czytelnikami gazet. 
 
W 2006 roku wydatki netto na reklamę w internecie w Polsce wyniosły ok. 215 mln złotych. Oznacza to wzrost o prawie 60% w stosunku do roku poprzedniego. Wydatki na reklamę on-line stanowiły już 3,9% wszystkich wydatków reklamowych. Na całym świecie wydatki na marketing on-line stanowią już 5,8% budżetów reklamowych. Rynek reklamy w internecie ma do 2010 roku wzrosnąć o 18,1% i osiągnąć wartość 52 mld dolarów.
 
Wydaje się, że jedyną szansą na reanimację podupadającego rynku prasowego jest właśnie główny rywal – internet. Tylko poprzez profesjonalne serwisy www papierowe wydania mogą obronić się przed zniknięciem z rynku i zyskać nowych czytelników. 
Kategorie: nowe technologie

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.