Pearson Education w 2006 roku

Pearson Education w 2006 roku

Wydawnictwo Pearson Education Polska, reprezentujące markę Pearson Longman jest częścią międzynarodowej grupy medialnej, będącej potentatem w dziedzinie informacji i edukacji.

Do Pearson Media Group należą m.in:

  • Pearson Education – największy w świecie wydawca materiałów edukacyjnych, właściel m.in. marki Pearson Longman
  • Penguin Group – największe wydawnictwo anglojęzyczne 
  • Financial Times – wydawca renomowanego dziennika o charakterze gospodarczym.

Podręczniki Pearson Longman, a wcześniej Longman, obecne są w polskich szkołach już od blisko 20 lat. Materiały wydawnictwa Pearson Education do nauki języka angielskiego powstają przy dużym udziale polskich nauczycieli. Każda nowa książka opracowywana przez polsko-brytyjski zespół autorów jeszcze przed wydaniem jest pilotowana w polskich szkołach i poddawana ocenie około 80 nauczycieli.

Dzięki wysokiej jakości oraz zgodności z wymogami Ministerstwa Edukacji Narodowej podręczniki Pearson Longman są najczęściej używanymi tytułami na każdym poziomie nauczania języka angielskiego.

Najpopularniejsze w polskich szkołach Eko & Friends, English Adventure, Friends, Go! For Poland, Sky, Snapshot, Energy, Oppportunities i Matura Repetytorium to właśnie tytuły wydawnictwa Pearson Longman.

 
W 2006 roku firma Pearson Education Polska zatrudniała 77 etatowych pracowników i osiągnęła przychód ze sprzedaży książek wynoszący 51,91 mln zł, co daje 1,4% spadek w stosunku do roku 2005. Zysk netto wyniósł 3,48 mln zł.
 
 
 

Podręczniki do nauki języka angielskiego stanowią 80% oferty wydawnictwa, słowniki 4%, inne pozycje 16%. W roku ubiegłym firma wydała 26 tytułów, w tym 22 nowości. Łącznie sprzedano 2 142 671 egzemplarzy książek. Średnia cena publikacji ukształtowała się na poziomie 24,22 zł.

 
 
 
Kategorie: Edukacja, Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.