Wydawnictwo Harlequin – podsumowanie roku 2005

Wydawnictwo Harlequin – podsumowanie roku 2005
Wydawnictwo Arlekin Sp z o.o. i cała grupa Harlequin Enterprises należy do kanadyjskiego medialnego koncernu Torstar , który prowadzi działalność wydawniczą na rynku literatury kobiecej (Harlequin, MIRA Books), na rynku prasowym (dziennik Toronto Star i inne tytuły wydawane na rynku kanadyjskim) i na rynku wydawnictw edukacyjnych (CSEP-Childrens’ Supplememtary Educational Products).
 
Książki Harlequina są obecne na rynkach w 39 krajach. 
 
 
 
Firma Harlequin Enterprises Sp z o.o. powstała w Polsce w październiku 1991 r. i stała się liderem na rynku wydawnictw dla kobiet. Czytelniczką oficyny jest co trzecia Polka (37%), młoda bądź w średnim wieku (61% ma od 20 do 49 lat), ze średnim wykształceniem (52%), mieszkająca w małym lub średnim mieście.
 
W 2005 roku Wydawnictwo Harlequin zanotowało przychody ze sprzedaży książek wynoszące 14,70 mln zł*, co daje 14,2% wzrost w stosunku do roku 2004.
 
 
 
W roku ubiegłym oficyna wydała 278 tytułów, w tym 266 nowości. Łącznie wydrukowano 4 609 500 egzemplarzy książek, z czego sprzedano 1 581 000 egz. Średnia cena książki wyniosła 9,30 zł.
 
Wydawnictwo Harlequin zatrudnia 16 etatowych pracowników. 
 
* Dane szacunkowe 
Kategorie: Rynek Polski

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.