Wzrost sprzedaży książek w punktach sprzedaży prasy

Wzrost sprzedaży książek w punktach sprzedaży prasy
Z roku na rok dynamicznie wzrasta udział sprzedaży książek w punktach sprzedaży prasy. Wprowadzenie oferty książkowej i liczne akcje promocyjne (dołączanie książek do czasopism) przyczyniają się do wzrostu sprzedaży i znacznej poprawy wyników firm zajmujących się kolportażem prasy.
 
W 2004 roku sprzedaż książki w sieci punktów sprzedaży RUCH S.A. wyniosła ok. 65 mln zł co stanowiło 3% sprzedaży egzemplarzowej w kolportażu spółki, poinformowała Elżbieta Szafrańska.
 
Podobną dynamikę możemy zaobserwować u Kolportera. W roku ubiegłym udział sprzedaży książek w przychodach spółki wyniósł 1,5%, poinformował Maciej Topolski z Kolportera. Rok do roku przyrost ten wynosi około 10%. Firma posiada obecnie w swojej ofercie około 600 tytułów książkowych.
 
Maciej Topolski przekonany jest o skuteczności akcji promocyjnych związanych z załączaniem książek do gazet, które przynoszą z reguły kilku, a nawet kilkudziesięcio-procentowy wzrost sprzedaży. Według niego najlepsze efekty osiągnie się przeprowadzając akcje promocyjne zarówno w mediach, jak i salonikach prasowych.
 
 
Kategorie: Rynek Polski

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.