Kości zostały rzucone…

Kości zostały rzucone…
Od poniedziałku rozpoczęte zostanie rozsyłanie pierwszego, listopadowego magazynu
KLUB DLA CIEBIE wydawanego przez firmę Bauer-Weltbild Media.Nakład magazynu owiany
jest tajemnicą, wiadomo jednak, że będzie on rozsyłany co miesiąc. W katalogu
znajduje się około 250 książek, oraz 200 innych produktów takich jak: kasety video,
multimedia. Firma nawiązała współpracę z około 40 wydawcami książkowymi, m.in..:
Amber, Media Rodzina, Zyski i S-ka, Rebis, Albatros, Muza, W.A.B., Znak, Exlibris,
Zielona Sowa, Porozumienie Wydawców oraz wydawcami katolickimi: PAX, W Drodze.
Już w pierwszym magazynie ukazały się cztery własne tytuły książkowe. Ofertę można
charakteryzować jako odpowiadającą na potrzeby całej rodziny. Są to książki, które
uczą i bawią, spora część z nich to poradniki. W zeszłym tygodniu firma rozpoczęła
kampanię rekrutacyjną, skierowaną głównie do czytelników prasy Wydawnictwa H.
Bauer (łączny tygodniowy nakład tych pism wynosi około 6 mln egzemplarzy). Wkładki
reklamowe pojawiły się także w prasie codziennej.
 
W ostatnich dniach wszystkich zaskoczyła wiadomość o nowym klubie powołanym przez
koncern Bertelsmanna. Wygląda na to, iż była to reakcja na plany Weltbildu. Paweł
Szwed z Bertelsmanna zaprzecza jednak temu twierdząc, że do otwarcia Panoramy
przygotowywali się już od dłuższego czasu. Wejście Weltbildu na Polski rynek jedynie
przyśpieszyło ich działania.

Innego zdania jest Andrzej Kosinski z Bauer-Weltbild, który posunięcia Bertelsmanna
określa jako typową reakcję na plany Weltbildu. Jego zdaniem była ona do przewidzenia,
o czym świadczy fakt, iż Bertelsmann świadomy ekspansji Weltbildu na rynkach krajów
niemieckojęzycznych wprowadził w Niemczech katalog „bez zobowiązań” (początkowo
pod nazwą „Bestseller”). Został on jednak po półtora roku funkcjonowania zawieszony.

Andrzej Kosiński uważa również, że Panorama stanowi bezpośrednią konkurencję
dla Świata Książki, sztandarowego katalogu wydawanego przez Bertelsmanna. Na pytanie
czy będzie walka cenowa pomiędzy klubami, Paweł Szwed odpowiedział, że na pewno
kwestia cen będzie bardzo istotna, jednak z opiniami trzeba poczekać do momentu,
aż będzie wiadomo jak zareaguje Weltbild. Niewątpliwie taka walka byłaby korzystna
dla klientów, ale na dłuższą metę prowadzi do słabości finansowej firm.

Andrzej Kosiński twierdzi, że klienci magazynu KLUB DLA CIEBIE będą zadowolony
z proponowanych cen. Jakie atuty posiadają obie firmy? Bertelsmann przede wszystkim
liczy na swoje doświadczenie i znajomość rynku polskiego oraz przywiązanie klientów.
Klient Bauer-Weltbild zapłaci za przesyłkę zamówionych produktów tylko 5,00 zł
(w Panoramie 6,95) oraz magazyn ukazujący się z większą częstotliwością (nie jest
to bez znaczenia dla wydawców, którzy mogą prezentować w nim zapowiedzi i nowości
oraz klientów, którzy mogą ją częściej otrzymywać).

A wydawcom i czytelnikom pozostaje się jedynie cieszyć, że rośnie konkurencja.

Kategorie: Rynek Polski

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.