Konkurs dla młodych fotografików

Konkurs dla młodych fotografików
Konkurs dla młodych fotografików w ramach ogólnoeuropejskiego projektu „Przyłapany na czytaniu” (Get cought reading) 
 
Konkurs dla młodych fotografików,

których  zadaniem jest „przyłapanie na czytaniu” ludzi ze swojego otoczenia.
Aplikacje oraz prace należy wysyłać na adres Stelli Zamprogno (aie@aie.it lub AIE, Via delle Erbe, 2 – 20121 Milan, Italy). Termin nadsyłania zgłoszeń
został przedłużony do 7 lutego 2005 natomiast termin nadsyłania  prac upływa 28
lutego 2005. Aplikacje i regulamin konkursu dostępne są na naszej stronie internetowej
www.pik.org.pl.

 
Informacje o zasadach konkursu rozesłaliśmy do szkół plastycznych, korzystając
między innymi z pomocy Związku Polskich Artystów Fotografików. Rozstrzygnięcie
konkursu odbędzie się w Paryżu, podczas Salon du Livre. W Jury zasiądzie również
przedstawiciel PIK. Najlepsze prace wybrane przez Jury konkursu zostaną pokazane
na Targach Książki w Turynie, Bolonii i Salonikach. 

 
Również i w Polsce podczas Międzynarodowych Targów Książki w Warszawie, będą
mieli Państwo okazję zapoznać się z kampanią i jej dotychczasowymi rezultatami.
 
Głównym pomysłodawcą programu jest Włoska Federacja Wydawców (Associazione Italiana
Editori) a wśród głównych organizatorów znajdują się: ABC 2004, Antwerp, Stolica
Książki 2004; Europejska Federacja Wydawców FEP (Federation of European Publishers);
Europejska Federacja Księgarzy (EBF, European Booksellers Federation) oraz Greckie
Centrum Książki (EKEBI, National Book Centre of Greece). Kampania, do tej pory
znana i popularna w USA, Kanadzie i Wielkiej Brytanii koncentruje się na założeniu,
że czytanie  jest przyjemnością – projekt wspierają  znane, cenione i lubiane
osobistości ze świata kultury, polityki, filmu, mediów, sportu, które dają się
„przyłapać na czytaniu” w różnych miejscach i okolicznościach. Fotografie te pojawiają
się w ogólnie dostępnych mediach a założeniem jest nakłonienie coraz szerszej
rzeszy czytelników do częstszego sięgania po książkę.
 
Trzy główne cele kampanii „Przyłapany na czytaniu” to:
 
· promocja i celebrowanie czytania przy wsparciu środowiska wydawców i księgarzy,
instytucji publicznych i mediów
 
· podniesienie znaczenia książki i czytelnictwa w agendach politycznych, poprzez
bezpośrednie zaangażowanie polityków w kampanię
 
· stworzenie wspólnej platformy współpracy pomiędzy twórcami podobnych inicjatyw
i wspólna wymiana doświadczeń pomiędzy nimi
 
Więcej szczegółowych informacji, zarówno o ogólnoeuropejskiej akcji promującej
czytelnictwo „Get cought reading” jak i o samym konkursie, znajdą Państwo na stronie
internetowej www.getcaughtreading-eu.org

 

 

Kategorie: Instytucje

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.