Oficyna Wydawnicza Branta – więcej tytułów dotyczących finansów i zarządzania, mniej typowo prawniczych

Oficyna Wydawnicza Branta – więcej tytułów dotyczących finansów i zarządzania, mniej typowo prawniczych

Oficyna Wydawnicza Branta powstała w 1990r. Właścicielami są Edward Mitek (prezes) oraz  Kazimierz Kolander. W ofercie wydawnictwa znajduje się literatura popularno-naukowa. Obecnie są to 62 tytuły.  Zakres tematyczny obejmuje takie dziedziny jak: prawo, finanse, bankowość, ubezpieczenia, słowniki językowe, globalizacja, stosunki międzynarodowe. Poszerzana jest oferta dotycząca finansów oraz z zarządzania, a ograniczana  typowo prawnicza. Książki wydawane są w czterech seriach: ubezpieczenia, bankowość, słowniki, globalizacja. Najwięcej jest tytułów w serii ubezpieczeniowej, a następnie podręczników akademickich z prawa i zarządzania. Książki kierowane są przede wszystkim do ubezpieczycieli, studentów, kadry kierowniczej podmiotów gospodarczych, środowiska prawniczego, ekonomistów i finansistów.

W 2004r. wydawnictwo planuje wydać 16 nowości, m.in.:
– „Nie tylko LOGO- typ” – zatrudnienie, marketing
– „Umowa ubezpieczenia w regulacjach unijnych” – ubezpieczenia
– „Prawo autorskie i prawa pokrewne” – podr. akademicki
– „Weksel w obrocie krajowym i międzynarodowym” – finanse
– „Handel elektroniczny” – prawo, finanse
– „Zarządzanie finansami zakładów ubezpieczeń” – podręcznik, finanse

Średnie nakłady książek to 3 tys. egz. W mijającym roku najlepiej sprzedają się:
– „Historia dla kandydatów na studia” (3000 sprzedanych egz.)
– „Prawo ubezpieczeń gospodarczych”  (2000 egz.)
– „Prawo spółek” (2000 egz.)

W historii wydawnictwa najlepiej sprzedawały się: Kodeks pracy I i II wydanie, Prawo karne- podręcznik akademicki, Prawo upadłościowe i układowe- I wyd., Prawo turystyczne.

Przychody ze sprzedaży książek za 11 miesięcy 2003r. wyniosły 1,146 mln zł. W całym 2002r. było to 1,173 mln zł.

Dystrybucja książek odbywa się poprzez sieć hurtowo-księgarską. Najważniejszą rolę odgrywają księgarnie akademickie, uniwersyteckie, naukowe, prawnicze, ekonomiczne w miastach gdzie są wyższe uczelnie i duży potencjał gospodarczy. Cały czas rośnie sprzedaż internetowa. Sprzedaż poprzez księgarnię Merlin.pl oraz własną księgarnię internetową www.ksiegarnia.branta.com.pl  stanowi 10% sprzedaży ogółem.

AK

 

 

Kategorie: Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.