Spada sprzedaż poprzez księgarnie i kluby książki 

Spada sprzedaż poprzez księgarnie i kluby książki 

Wydatki konsumentów na zakup książek w Wielkiej Brytanii w 2001r. wzrosły o 5% do 2,155 mld funtów, wynika z badań przeprowadzonych przez Book Marketing Ltd. Ilość zakupionych książek wzrosła o 3%, z 336 mln egz. w 2000r do 345 mln w 2001r. Największy wzrost sprzedaży nastąpił w sklepach typu bricks and mortar – o 8%. Kolejnymi punktami, które odnotowały wzrost sprzedaży były sklepy z art. piśmiennymi, duże sieci księgarskie, supermarkety i sklepy sprzedające po okazyjnej cenie. 2001 to kolejny rok kiedy klienci kupują mnie w niezależnych księgarniach i klubach książki. Sprzedaż internetowa nie uległa zmianie i stanowiła ok. 5% całej sprzedaży. (AK, źródło: The Bookseller)

 
>Udział kanałów dystrybucji w sprzedaży książek w Wielkiej Brytanii

Szanowna Redakcjo, 

Czy tytuł informacji jest precyzyjny? Podpowiedziany link pokazuje rosnący udział księgarni w UK: sieciowe  wzrost o 1,7%, niezależne spadek o 0,1% razem wzrost o 1,6% – znaczny! – i  tak był komentowany. A może księgarnie sieciowe nie są księgarniami?  Informacja o wzroście znaczenia księgarni wsparta była również wiadomością z 16 kwietnia: Księgarnie sprzedają coraz więcej (w USA) To w końcu udział księgarni spada, czy rośnie? 
Michał Szewielow

Kategorie: Inne

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.