Czego poszukiwali czytelnicy wśród książek katolickich? Hity targowe. 

Czego poszukiwali czytelnicy wśród książek katolickich? Hity targowe. 

Podczas tegorocznych VIII Targów Wydawców Katolickich z ofertą wystawców zapoznało
się około 6 tys. osób. Oprócz licznych nowości książkowych, dużą popularnością
cieszyły się ewangelizacyjne multimedia.

Wśród multimediów szczególną uwagę zwracano na kasety wideo i płyty CD, a także
gadżety z fragmentami Pisma Świętego: karty pocztowe, zakładki do książek, a nawet
papeteria. Z półek znikały najszybciej egzemplarze Biblii dla dzieci i pamiątkowe
albumy pierwszokomunijne, ale także książki o egzorcystach i celibacie. Wśród
tych ostatnich szczególnym zainteresowaniem cieszyły się „Nauka Kościoła o charyzmacie
celibatu” ks. Andrzeja Jasińskiego z Prymasowskiego Wydawnictwa „Gaudentinum”
i „Celibat” ks. Grzegorz Rysia wydany przez ZNAK. Z półek wydawnictwa „W drodze”
szybko znikała też książka „Molestowanie moralne” Marie-France Hirigoyen.

Jak co roku czytelnicy pytali o biografie świętych, błogosławionych i charyzmatyków
oraz ich dzieła, najczęściej: św. Teresy od Dzieciątka Jezus, św. Katarzyny ze
Sienny, św. Jana od Krzyża, a także Matki Teresy z Kalkuty.

Niezmiennym popytem cieszyły się przepisy kulinarne sióstr zakonnych: s. Anastazji
i s. Leonii. Czytelnicy chętnie nabywali „Legendy dominikańskie” w opracowaniu
o. Jacka Salija OP. Zainteresowaniem – zwłaszcza wśród duchownych – cieszyło się
drugie wydanie „Leksykonu zakonów w Polsce” Bogumiła Łozińskiego wydany przez
Katolicką Agencję Informacyjną oraz „Sobory powszechne. Punkty zwrotne w historii
Kościoła i Dokumenty soborów powszechnych” wydawnictwa WAM.

Odwiedzający Targi kupowali poradniki dla rodziców, narzeczonych, małżonków i
wychowawców. Dobrze sprzedawała się np. cała seria „Dlaczego warto kochać, żyć
i mieć nadzieję” Jose Luisa Martina Descalzo i seria z cyklu „Psychologia dla
ciebie” o miłości, przyjaźni czy samotności Valerio Albisetti z wydawnictwa „Jedność”.

Czytelnicy zaopatrywali się w albumy „Madonny Europy” wydawnictwa „Rosikon Press”
i jego „Leksykon Świętych”. Warszawiacy chętnie kupowali album „Serce Litwy” wydawnictwa
„Biały Kruk” i „Kalwarię” ze zdjęciami Adama Bujaka. Nie słabło też zainteresowani
albumami fotografii Jana Pawła II, m.in. „Asyż, nadzieja świata”, książka dokumentująca
ekumeniczne spotkania z 1986 i 2002 roku.

(KG za KAI)

 

Kategorie: Religia, Targi krajowe

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.