Adobe wkracza na rynek e-books

Adobe wkracza na rynek e-books

Wczoraj podczas konferencji Seybold w San Francisco ogłoszono nabycie firmy Glassbook przez Adobe Systems, firmę z San Jose w Kalifornii, znaną głównie z produkcji oprogramowania. Tego posunięcia od jakiegoś czasu spodziewano się w branży wydawnictw elektronicznych.

Adobe dlatego przejęła spółkę Glassbook, bo opracowała ona metodę adaptacji pdf do wymogów e-wydawnictw. Glassbook od samego początku bazował na własnym programie czytającym, opartym na licencji specjalnej wersji Acrobat produkowanej przez Adobe.

Adobe zaanonsowało również długofalowy projekt aliansu z Barnes&Noble. Firma Adobe zapowiedziała, że będzie promowała swój format pdf w przypadku e-książek – w przyszłości wydawane przez firmę e-books mają być dostępne ze strony B&N przy użyciu formatu Adobe Acrobat (PDF) i technologii Glassbook Reader.

Również iUniverse, wydawnictwo zajmujące się drukiem na żądanie (firma online), należące w 50% do B&N ujawniło, iż zamierza używać software Adobe na swojej stronie internetowej, aby ułatwić czytelnikom załadowanie treści na ich urządzenia czytające.

Adobe Acrobat nie był dotychczas kojarzony specyficznie z rynkiem e-books, a raczej postrzegany jako program umożliwiający dystrybucję dokumentów między różnymi platformami. Ma on jednakże jedną zdecydowaną przewagę nad Microsoft Reader, zezwala mianowicie na wydruk książki, co jak wykazało wiele badań , preferuje duża grupa potencjalnych czytelników.

The New York Times szacuje, iż Microsoft Reader był załadowywany 500.000 razy, natomiast 180 milionów załadowań to efekt różnorodnego rodzaju publikacji czytanych w Acrobat Reader. Mimo zawartego trzy tygodnie temu porozumienia z Microsoft, wice-prezydent Barnes&Noble Steve Riggio twierdzi, iż tylko Adobe Acrobat zezwala na podobne do tradycyjnego doświadczenie czytania oraz wychodzi naprzeciw preferencjom wielu osób, które chcą drukować ściągnięte kopie książek. [30.08 AM]

 

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.