Ile nowości ukazało się w tym roku, które klienci mogli już zakupić w czasie wakacji 2005?
WW: Ile tytułów sprzedaliście Państwo w sezonie wakacyjnym 2005? Jakie obroty wygenerowała ta sprzedaż? (tylko w ciągu sezonu). Jak wyglądała ta sprzedaż w zeszłym roku? (liczba sprzedanych tytułów i wygenerowane obroty w sezonie 2004)
MK: Zanotowaliśmy wzrost sprzedaży w okresie wakacyjnym 2005 w stosunku do 2004. Wyniósł on ponad 25% wartościowo i podobnie ilościowo.
WW: Jak Państwo oceniacie sezon wakacyjny 2005? Czy był on udany dla Waszego wydawnictwa?
MK: Jak najbardziej był on dla nas udany:)
WW: Zima zawitała do Polski na dobre. Czy Państwa wydawnictwo przygotowało specjalną ofertę na sezon zimowy/narciarski? Czy w trakcie sezonu zimowego, sprzedają się przewodniki miejsc mniej popularnych w zimę, lub też krajów w których właśnie zaczyna się lato, lub słońce świeci cały rok?
MK: W tym roku po raz pierwszy przygotowaliśmy specjalną ofertę na sezon zimowy 2005. Do tradycyjnych zimowych tytułów Pascala, jak „Narty i snowboard” oraz uznawanych za całoroczne „Austria”, Szwajcaria”, Słowacja” dołączyliśmy „Atlas narciarski. Polska, Czechy, Słowacja” . Opracowaliśmy również nowy typ przewodnika turystycznego – „Polska na zimę”, oraz nowy typ albumu – „Zimowe podróże po Europie”. Równocześnie w sezonie zimowym oferujemy przewodniki po destynacjach egzotycznych, coraz bardziej popularnych w okresie grudzień-luty. Myślę, że szczególnie warto zwrócić uwagę na pięknie wydaną „Polskę na zimę”, jako że prezentuje nowy sposób myślenia o turystyce zimowej.
MK: Przede wszystkim zmienia się struktura sprzedaży. Większe zainteresowanie budzą tytuły weekendowe, albumy, atlasy, poradniki.
WW: Od kiedy działa na rynku wydawnictwo Pascal?
W 1996 roku wydawnictwo zaczęło gromadzić zasoby informacyjne dotyczące polskiej infrastruktury turystycznej. Na podstawie tej ogromnej bazy danych, stale uzupełnianej i aktualizowanej, od lat powstają przewodniki i informatory. Dzięki posiadanym zasobom informacyjnym Pascal jest dostawcą treści turystycznych dla instytucji rządowych i pozarządowych. W latach 2001-2003 wydawnictwo zrealizowało między innymi kontrakt z Ministerstwem Spraw Zagranicznych, polegający na opracowywaniu tekstów i przygotowaniu folderów mających promować Polskę na arenie międzynarodowej w przeddzień akcesji do Unii Europejskiej.
Dziś Pascal jest liderem wśród wydawnictw turystycznych – posiada ponad 50% rynku przewodników turystycznych, a dzięki rozpoczętej w 2000 roku współpracy z niemiecką firmą Mairs Geographischer Verlag, jest również czołowym dostawcą map i atlasów samochodowych.
Od 4 listopada 2004 roku wydawnictwo funkcjonuje jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Właścicielem Wydawnictwa Pascal sp. z o.o. jest Grupa Onet.pl, notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, wchodząca w skład jednego z największych holdingów medialnych – Grupy ITI.
MK: Ok. 2%, ale stopniowo rośnie. Serwis internetowy jest uzupełnieniem sprzedaży tradycyjnymi kanałami oraz formą promocji wydawnictwa i jego produktów, narzędziem współpracy promocyjnej
Artykuły powiązane:
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4
O autorze
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.