Obroty WSiP ze sprzedaży książek w 2003 roku nie wynosiły 202 mln zł jak podawał Wirtualny Wydawca ani 198 mln jak podawała Rzeczpospolita – tylko 157 mln jak wynika z najnowszego sprawozdania finansowego Spółki.
Spółka w 2004 roku osiągnęła przychody ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów na poziomie 204 607,8 tys. zł., co stanowi 95,8% poziomu sprzedaży w roku 2003.
Przychody ze sprzedaży produktów towarów i materiałów
|
2004 w tys. zł
|
2003 w tys. zł
|
dynamika w %
|
Przychody netto ze sprzedaży produktów
|
160 543
|
157 180
|
102%
|
Przychody netto ze sprzedaży towarów i materiałów
|
44 065
|
56 496
|
78 %
|
W 2004 sprzedaż produktów wzrosła o 2,1% (stanowiąc w 2004 r. 78,5% ogółu przychodów ze sprzedaży), dość znacznemu obniżeniu uległa wartość sprzedaży towarów i materiałów (obniżenie w stosunku do roku poprzedniego o 22%) stanowiąc na koniec 2004 r. 21,5% sprzedaży.
Sprzedaż materiałów:
W pozycji przychody ze sprzedaży towarów i materiałów ujmowane są:
– sprzedaż towarów obejmujących publikacje własne i obce, realizowaną przez agencyjne kanały dystrybucji (księgarnie agencyjne i hurtownie agencyjne) oraz własne księgarnie,
– sprzedaż materiałów (papier)
Obniżenie sprzedaży materiałów w 2004 r w stosunku do roku 2003 wynika głównie z:
- zlikwidowania działalności hurtowni agencyjnych (w 2003 r.sprzedaż poprzez hurtownie agencyjne wynosiła 9,5 mln zł w cenach realizacji, a w 2004 r. 0,8 mln zł.)
- spadku sprzedaży publikacji obcych (w 2003 8,3 mln zł; a w 2004 niecałe 7 mln zł.
Sprzedaż produktów:
Poniższa tabela przedstawia wartość sprzedaży produktów według głównych grup publikacji. Wartość sprzedaży pokazana jest w cenach katalogowych. Prezentacja wielkości sprzedaży w cenach katalogowych jest zgodna ze stndardami stosowanymi na rynku wydawnictw książkowych. Ceny katalogowe są wyższe od cen realizacji o średni rabat handlowy udzielany dystrybutorom podręczników.
Średni rabat handlowy w 2004 r. wynosił około 25% (jego wysokość jest uzależniona od kanału zbytu i warunków umowy handlowej z poszczególnymi pośrednikami).
Przypis od Redakcji Wirtualnego Wydawcy: rzeczywisty średni ważony rabat w 2004 roku wynosił 31,2% i był niższy o 5,2% w porównaniu z rokiem 2003 gdzie średni ważony rabat wynosił 36,4%. Wynika to z tabeli którą przedstawiamy poniżej.
Sprzedaż WSiP w cenach katalogowych według grup produktów
|
2004 w tys. zł
|
2004 w %
|
2003 w tys. zł
|
2003 w %
|
dynamika w %
|
książki: wych. przedszkolne, nauczanie początkowe, szkoła podst. kl. 4-6
|
137 850
|
59,1%
|
145 409
|
58,9%
|
94,8%
|
książki: gimnazjum, ponadgimnazjalne, ogólnokształcące, ponadpodstawowe, j. obce i zawodowe
|
81 599
|
35,0%
|
87 385
|
35,4%
|
93,4%
|
książki: inne, specjalne
|
6 484
|
2,8%
|
7 195
|
2,9%
|
90,1%
|
multimedia
|
428
|
0,2%
|
958
|
0,4%
|
44,7%
|
czasopisma
|
7 078
|
3,0%
|
6 098
|
2,5%
|
116,1%
|
RAZEM
|
233 439
|
100%
|
247 045
|
100%
|
94,5%
|
Ta strona jest dostępna tylko dla zalogowanych osób. Jeżeli masz konto, to się zaloguj, a w innym przypadku zarejestruj się.
Artykuły powiązane:
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4