Z Polą po podręczniki

Z Polą po podręczniki

Przegląd

Grupa MAC, do której należy wydawnictwo edukacyjne MAC Edukacja, wsparła finansowo rozwój aplikacji mobilnej Pola, która informuje klientów podczas zakupu o tym, czy wybierany produkt powstał w Polsce.

Aplikacja mobilna Pola udostępniona jest wszystkim konsumentom przez Klub Jagielloński od 2015 roku. Dotychczas aplikacja zgromadziła ponad 700 tys. użytkowników. Utrzymywanie bezpłatnej dla użytkowników aplikacji jest kosztowne i dlatego wydawca aplikacji zachęca do jej wspierania przez polskie firmy. Na ogłoszoną przez Klub Jagielloński kolejną zbiórkę publiczną odpowiedziało polskie wydawnictwo edukacyjne MAC Edukacja należące do Grupy MAC z Kielc, wpłacając brakującą kwotę 2587 zł.

 

Pola ciągle się rozwija. Wprowadziliśmy znak towarowy, który firmy mogą umieścić na opakowaniu. Teraz staramy się powiększać naszą bazę o nowe grupy produktów. Tak, aby Pola mogła odczytywać nie tylko kody kreskowe, ale także np. kody ISBN – informuje Mateusz Perowicz, redaktor aplikacji Pola.

Badania analizujące patriotyzm konsumencki naszych rodaków napawają optymizmem. Jak wynika z raportu Open Research, aż 7. na 10. Polaków twierdzi, że polskie pochodzenie danego produktu stanowi dla nich istotny argument przy jego wyborze. Niestety dane pokazują też, że konsumenci nie zawsze potrafią trafnie zidentyfikować polską markę. Zdecydowanie częściej jako polskie wskazywane są te produkty, których nazwy mają polskie brzmienie, co nie zawsze jest prawdą. W dzisiejszych czasach dbania o rozwój polskich firm i miejsc pracy, warto pamiętać o tym, gdzie powstają podręczniki, ćwiczenia, publikacje, z których uczą się dzieci.

Już dzisiaj można sprawdzić w aplikacji Pola informacje o produktach wydawnictwa MAC Edukacja. Otrzymaliśmy łącznie najwyższy wskaźnik 100 punktów za: udział polskiego kapitału, zarejestrowanie w Polsce, produkcję w naszym kraju oraz fakt, że nie jesteśmy częścią zagranicznego koncernu. O swoim polskim rodowodzie informujemy od kilku lat między innymi na okładkach naszych publikacji w formie znaku „Polski Wydawca” – mówi Jarosław Rybus, rzecznik prasowy Grupy MAC S.A.

Grupa MAC powstała w przełomowym 1989 roku i z rodzinnej, małej oficyny przerodziła się w prężnie działające jedno z największych wydawnictw edukacyjnych w Polsce. Do dzisiaj zachowało swój unikalny, polski charakter i kapitał, pozostając w rękach jej założycieli. Skrót MAC pochodzi od ich pierwszych imion – Mariusza, Adama i Czesława, który wymawiamy po polsku mac (nigdy mak). Firma wydaje i dostarcza do przedszkoli i szkół w całej Polsce materiały edukacyjne, podręczniki i ćwiczenia, wspierając nauczycieli i uczniów w codziennej nauce, również zdalnej.

W minionych latach wydawnictwo otrzymało wyróżnienie w konkursie „Orły” tygodnika „Wprost”, „Gazelę Biznesu” dziennika „Puls Biznesu” czy „Świętokrzyski Diament” w uznaniu za tworzenie miejsc pracy dla mieszkańców regionu. W 30-lecie rozpoczęcia polskiej transformacji firma otrzymała od dziennika „Rzeczpospolita” cenne wyróżnienie w uznaniu za rozwój wydawnictwa, które znalazło się w wyjątkowym gronie „30 firm na 30-lecie” dziennika.

Kategorie: Wydarzenia
Tagi: Grupa MAC