API Folie Polska podsumowuje miniony rok: nowe produkty, kolejni klienci, dalsza ekspansja rynkowa

API Folie Polska podsumowuje miniony rok: nowe produkty, kolejni klienci, dalsza ekspansja rynkowa

Przegląd

Nowe produkty w coraz szerszym portfolio obejmującym folie, laminaty i rozwiązania holograficzne; kolejne pozyskane do współpracy drukarnie offsetowe i fleksograficzne; dalszy wzrost udziałów rynkowych; aktywność na wydarzeniach branżowych w Polsce i za granicą; nowa edycja API Trends Folio – przewodnika po trendach opakowaniowych na najbliższe lata – to najkrótsze podsumowanie działalności API Folie Polska w minionym roku. Jak podkreśla Katarzyna Kozińska – dyrektor zarządzająca firmą, był to okres dalszego umacniania się polskiego oddziału w globalnych strukturach API, m.in. w związku z przejęciem dystrybucji folii pigmentowych w Europie oraz dalszymi inwestycjami sprzętowymi w jej podwarszawskim centrum konfekcjonowania i logistyki materiałowej.

„Za nami ciekawy i ważny, ale trudny rok, także wobec niełatwej sytuacji na światowym rynku surowcowym oraz zmian geopolitycznych, zachodzących w skali globalnej – mówi Katarzyna Kozińska. – Tym bardziej cenimy sobie, że udało nam się wzmocnić pozycję API na krajowym rynku szeroko rozumianych materiałów uszlachetniających. Duży w tym udział nowych, udoskonalonych rozwiązań jakie pojawiły się w naszej ofercie, m.in. kolejnych wersji kolorystycznych proekologicznego laminatu Transmet czy też nowych folii do hot stampingu – UB i CB, jakie zadebiutowały w połowie roku. Staraliśmy się być bardzo aktywni, promując naszą firmę i oferowane przez nią materiały zarówno w kraju, choćby podczas konferencji organizowanych przez rodzime czasopisma branżowe, jak też za granicą – na targach takich jak Labelexpo Europe czy Packaging Innovations. Przyniosło to wymierne efekty w postaci dalszego wzrostu sprzedaży i udziałów rynkowych w Polsce, z czego jesteśmy bardzo zadowoleni”.

Nowe rozwiązania w portfolio
W minionym roku portfolio rozwiązań API poszerzyło się o kilka ważnych – jak twierdzi Katarzyna Kozińska – produktów, skierowanych przede wszystkim z myślą o uszlachetnianiu opakowań i etykiet. „Z dużym entuzjazmem przyjęte zostały przez rynek kolejne wersje kolorystyczne proekologicznego laminatu Transmet – mówi. – Obok znanych już złotej i srebrnej, wprowadziliśmy do oferty warianty holograficzny i soczewkowy. W sumie przełożyło się to na 12 nowych wzorów, jakie mają do dyspozycji nasi klienci – właściciele marek czy producenci, którym zależy na wyróżnieniu opakowań swoich produktów na półce sklepowej”.
Transmet był też produktem, na który firma API Folie Polska zwracała w ubiegłym roku szczególną uwagę, a to z uwagi na jego proekologiczne aspekty, związane z wyeliminowaniem plastiku z konstrukcji laminatu. „Dzięki temu laminat ten, posiadający wszystkie zalety charakterystyczne dla tradycyjnych, metalizowanych laminatów poliestrowych stosowanych przy uszlachetnianiu opakowań wykonanych z kartonu, może być poddany odzyskowi w powszechnie stosowanych liniach do utylizacji odpadów” – podkreśla Katarzyna Kozińska.
Druga ważna premiera w ofercie API miała miejsce podczas majowych targów Packaging Première w Mediolanie, gdzie zadebiutowały dwie nowe serie folii dedykowanych uszlachetnianiu opakowań. Pierwsza z nich – CBH – to metalizowana folia do hot stampingu (z możliwością zadrukowywania). Druga to folia metalizowana do tłoczenia na gorąco, dostępna w wariancie do zastosowań ogólnych (UB) oraz specjalistycznych, uwzględniających duże obszary krycia i trudne w obróbce, niepowlekane podłoża (UBH).
„Zostały one bardzo dobrze przyjęte zwłaszcza w krajach Europy Zachodniej, np. we Włoszech stały się prawdziwym przebojem rynkowym. Także w Polsce spotkały się z dużym zainteresowaniem, prezentujemy je i realizujemy testy produkcyjne z ich udziałem w kolejnych drukarniach offsetowych” – mówi Katarzyna Kozińska.

Ekologia i estetyka
Dwa powyższe aspekty zdominowały ubiegłoroczną aktywność API Folie Polska w kontekście jej udziału w różnych wydarzeniach branżowych, zarówno w Polsce, jak i poza nią. „Prezentację naszych proekologicznych rozwiązań opakowaniowych klasy premium rozpoczęliśmy podczas wiosennej konferencji Label Innovations, której byliśmy partnerem merytorycznym – mówi Katarzyna Kozińska. – Oddźwięk był na tyle duży, że postanowiliśmy kontynuować temat właściwego połączenia estetyki opakowań i etykiet z polityką zrównoważonego rozwoju także podczas jesiennych imprez branżowych. We wrześniu wystąpiliśmy na organizowanej podczas targów Taropak konferencji „Koncepcja GOZ dla opakowań branży spożywczej”, w październiku byliśmy wśród współorganizatorów konferencji „Etykiety samoprzylepne – najnowsze technologie”, zaś miesiąc później – po raz pierwszy wzięliśmy udział w spotkaniu z cyklu „Bezpieczne opakowanie”. Wszystkie te wydarzenia stanowiły znakomitą okazję nie tylko do zaprezentowania marki API i oferowanych przez firmę rozwiązań, ale przede wszystkim do bezpośrednich spotkań z setkami przedsiębiorców działającymi w sferze projektowania, produkcji oraz – co nie mniej istotne – utylizacji opakowań i etykiet. Ten ostatni aspekt, w dobie powszechnego odchodzenia od materiałów zawierających plastik, jest coraz bardziej istotny także w naszej działalności. Stąd duży nacisk na promocję laminatu Transmet”.
Na arenie międzynarodowej najważniejszym wydarzeniem branżowym, podczas którego API Group pojawiła się z własnym stoiskiem, były wrześniowe targi Labelexpo Europe w Brukseli. Z jej rozwiązaniami można było spotkać się również podczas innych wydarzeń targowych – wystawy Packaging Première w Mediolanie (gdzie zadebiutowały folie CBH i UBH) czy Packaging Innovations w Londynie (gdzie swoją premierę miała najnowsza edycja API Trends Folio).
„Rok bieżący zapowiada się pod tym względem równie intensywnie – mówi Katarzyna Kozińska. – Poza targami drupa 2020, na których będziemy obecni z naszymi materiałami na stoiskach różnych dostawców maszyn drukujących i uszlachetniających, chcemy utrzymać aktywność podczas konferencji organizowanych w Polsce, skierowanych do różnych grup odbiorców: właścicieli marek, projektantów czy przedstawicieli agencji reklamowych, ale też drukarń i konwerterów działających na rynkach opakowań i etykiet”.

Nowa wersja API Trends Folio na lata 2020/2021
Ważnym obszarem działalności API jest od kilku lat wskazywanie, a nawet kreowanie trendów opakowaniowych, jakie mają – w założeniach firmy – obowiązywać przez nadchodzące lata. Za tę część jej działalności odpowiada dedykowany zespół specjalistów, którym kieruje David Peters – Creative Development Manager. Jest on twórcą takich projektów jak Holonique Boutique (prezentującym różne możliwości zastosowania rozwiązań holograficznych i soczewkowych z oferty API), czy API Trends Folio – specjalnej publikacji, mającej być z jednej strony źródłem inspiracji dla projektantów i właścicieli marek, z drugiej – wskazującej obecne i przyszłe trendy w branży opakowaniowej. „Wydawnictwo to stało się już marką samą w sobie – przekonuje Katarzyna Kozińska. – Jego najnowsza edycja na lata 2020/2021 zadebiutowała na targach Packaging Innovations w Londynie, a szerokiej publiczności z całego świata została zaprezentowana dwa tygodnie później – podczas Labelexpo Europe. Na brukselskich targach była ona jednym z naszych targowych przebojów, wzbudzając olbrzymie zainteresowanie. Cieszymy się, że ten aspekt naszej działalności jest coraz bardziej doceniany, także ze strony polskich firm. Rynek opakowań, ale też etykiet jest dla nas bardzo ważny, więc chcemy nie tylko dostarczać tu najwyższej klasy materiały, ale też doradzać, kreować i wskazywać naszym klientom i partnerom najlepsze z możliwych rozwiązań”.

 

 

(PAI)

Kategorie: Poligrafia
Tagi: Api Group