Ponad 60 procent internautów kupuje online

Przegląd

Z roku na rok rośnie coraz bardziej odsetek internautów kupujących online.  W 2019 jest to już 62% internautów – o 6 p.p. więcej, niż jeszcze rok temu (56% w 2018,  dwa lata temu było to 54%). Trochę wolniejszy wzrost zanotowały zakupy w sklepach zagranicznych – dziś kupuje tak 26% internautów – o 3. p.p. więcej niż rok temu (23% w 2018 r. i 16% w 2017 r.) – czytamy w raporcie Gemius.

Trzy najczęściej wymieniane zalety e-zakupów, to według Polskich internautów możliwość kupowania w każdym momencie, 24/7 (75%), brak konieczności jechania do sklepu (72%), oraz nieograniczony czas wyboru (68%).

 

W ubiegłym roku aż 64% Polaków kupujących online było osobami poniżej 34 roku życia. Dzisiaj grupę tę stanowi mniej niż połowa – tylko 42% (spadek aż o 22 p.p.). Znacząco wzrosło zainteresowanie internetowymi sklepami w grupach starszych. Osoby 50+ stanowią już ponad ¼ osób kupujących online (26% – wzrost o 14 p.p. w porównaniu do 2018 roku), a internauci 35-49 – ponad (32%) (wzrost o 7 p.p. w porównaniu do 2018 roku). E-zakupy niezmiennie pozostają domeną osób z przynajmniej średnim wykształceniem (72%) mieszkających w miastach do 200 tys. mieszkańców (45%).

 

Celem badania, którego wyniki zostały zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2019. Gemius dla e-Commerce Polska” było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Przedmiotem badania były m.in. zachowania zakupowe e-konsumentów, rozpoznawalność marek, czynniki, które zachęcają internautów do zakupów w sieci, ale też napotykane przez użytkowników problemy. Raport przygotowała firma Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie ponad 1600 internautów, mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano w drugiej połowie kwietnia 2019 roku.

 

cały raport TUTAJ

Kategorie: Rynek Polski
Tagi: Gemius