Wyniki finansowe Grupy Agora w 3. kwartale 2017 r.

Wyniki finansowe Grupy Agora w 3. kwartale 2017 r.

Przegląd

Udostępnij
Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Share on Google+0

Łączne przychody Grupy Agora wyniosły 251,4 mln zł. i były o 8% niższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Zwiększyły się przychody Grupy ze sprzedaży wydawnictw, które stanowiły 31,7 mln zł. Udało się tego dokonać dzięki wyższym niż rok wcześniej wpływom ze sprzedaży produktów Wydawnictwa Agora (m.in. tytułu Ania – biografii Anny Przybylskiej), subskrypcji treści w serwisie Wyborcza.pl oraz wydań specjalnych magazynów Gazety Wyborczej.

W 3. kw. 2017 r. zmniejszyły się natomiast wpływy ze sprzedaży usług reklamowych Grupy Agora, które stanowiły 118,7 mln zł. Były one niższe w segmentach Prasa, Reklama Zewnętrzna oraz Internet. Wzrost przychodów ze sprzedaży usług reklamowych nastąpił w segmentach Radio oraz Film i Książka.

Spadły przychody ze sprzedaży usług poligraficznych Grupy Agora, które wyniosły 18,4 mln zł. Nastąpiło to głównie wskutek zakończenia współpracy z niektórymi klientami, mniejszego wolumenu zamówień oraz większego udziału druku na papierze dostarczonym przez klientów drukarni.

Przychody segmentu Film i Książka wzrosły o 5,2% do kwoty 87,7 mln zł.

W 3. kw. 2017 r. przychody Wydawnictwa Agora wyniosły 7,5 mln zł i były o 21,1% niższe w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Istotny wpływ na ich poziom w 2016 r. miały wpływy ze sprzedaży gry Wiedźmin 3: Dziki Gon i dodatków do niej, a także inne projekty realizowane w ramach pionu m.in. wystawa Titanic, the Exhibition. Wyższe były wpływy ze sprzedaży wydawnictw książkowych, muzycznych i DVD.

W 3. kw. 2017 r. koszty operacyjne segmentu Film i Książka zwiększyły się o 8,7% i wyniosły 84,9 mln zł.,  wynik operacyjny segmentu Film i Książka na poziomie EBIT wyniósł 2,8 mln zł, a na poziomie EBITDA 10,8 mln zł.

W 3. kw. 2017 r. Wydawnictwo Agora wydało premierowo 17 książek, 7 wydawnictw muzycznych i 1 wydawnictwo filmowe. W rezultacie, w omawianym okresie Wydawnictwo sprzedało około 0,2 mln książek i książek z płytami CD i DVD. Wśród najlepiej sprzedających się wydawnictw książkowych znalazła się biografia Anny Przybylskiej –  Ania.

 

 

więcej TUTAJ

Udostępnij
Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Share on Google+0
Kategorie: Rynek Polski
Tagi: Agora

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.