Zwalczenie piractwa wcale nie poprawia sprzedaży książek?

Przegląd

Z badania dr hab. Michała Krawczyka z Wydziału Nauk Ekonomicznych UW wynika, że Sprzedaż książek wcale nie rośnie, kiedy z sieci systematycznie usuwane są ich pirackie kopie.

„Wnioskiem z naszych badań jest m.in. to, że pewnie nie opłaca się piratów ścigać, bo nie powodują oni strat finansowych” – dodaje Krawczyk.

Jego zdaniem wyniki badań mogą się przydać również sądom. „Na przykład przy decyzjach, czy przyznawać wydawnictwom odszkodowanie za to, że ktoś bez ich zgody korzysta z chronionych prawem autorskim” – podaje przykład ekonomista.

Do udziału w badaniu – było ono dla wydawnictw bezpłatne – zaproszono 70 wydawnictw, ale tylko 10 z nich zdecydowało się wziąć udział w eksperymencie. Dlatego – zwraca uwagę naukowiec – nie można powiedzieć, że badanie było prowadzone na próbie reprezentatywnej dla całego polskiego rynku książki.

więcej:  TUTAJ

Kategorie: Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.